سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 62985

سلامت نیوز : یک متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه روی آوردن به شنا از زمان کودکی موجب تقویت بافت زانو و به دنبال آن مانع زانو درد می‌شود، گفت: انجام ورزش‌های رزمی‌از زمان کودکی موجب شروع زودرس زانو درد خواهد شد و این ورزش‌ها باید از 15 سالگی به بعد شروع شود. دکتر محمود معتمدی در گفت وگو با ایسنا پرداختن به ورزش‌های نامناسب را یکی از علت‌های شایع بروز زانو درد در افراد با سن پایین دانست و گفت: حذف ورزش از برنامه روزانه یا پرداختن به ورزش‌های نامناسب در کودکان و نوجوانان موجب زانو درد این افراد خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ؛ این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه شنا از زمان کودکی موجب تقویت بافت زانو و مانع از زانو درد در سنین بالاتر می‌شود، تصریح کرد: در کشورهای آسیای جنوب شرقی و ژاپن کودکان از بدو تولد شنا می‌کنند که این امر مانع ابتلای افراد به زانو درد خواهد شد اما متاسفانه در ایران به این موضوع توجه زیادی نمی‌شود و افراد معمولا از سنی این ورزش را شروع می‌کنند که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند. وی با اشاره به اینکه سن مناسب روی آوردن به ورزش‌های رزمی‌از 15 سالگی به بعد است، افزود: برخی از افراد در سنین پایین‌تر از 15 سالگی به ورزش‌هایی نظیر وزنه برداری، فوتبال، والیبال و بسکتبال می‌پردازند که این امر موجب درد زانو در دوره نوجوانی و جوانی خواهد شد.

دکتر معتمدی اظهار داشت: انجام ورزش‌های نامناسب به مرور زمان موجب نرم شدن غضروف تشتک زانو و در پی آن زانو درد خواهد شد که در بین دخترها بسیار شایع است و به همین دلیل باید از انجام این ورزش‌ها خودداری کنند. این متخصص ارتوپدی با اشاره به اینکه مصرف داروهای غضروف ساز در درمان زانو درد هیچ تاثیری ندارد، تصریح کرد: اگر یک سلول غضروف زانو از بین برود دیگر زایش نمی‌کند و مصرف داروهای غضروف ساز برای تشکیل دوباره سلول غضروف هیچ اثری ندارد بلکه بیشتر موجب چاقی و در پی آن زانو درد خواهد شد. دکتر معتمدی تاکید کرد: چاقی یکی از علت‌های پنهان زانو درد است که افراد به آن توجهی نمی‌کنند. هر یک کیلو وزنی که بر بدن اضافه می‌شود 10 برابر به زانو فشار خواهد آورد که این مسئله موجب زانو درد در افراد می‌شود. این متخصص ارتوپدی در پایان با بیان اینکه در هر بیماری پیشگیری مهم‌تر از درمان است، گفت: افراد می‌توانند با انجام حرکات مناسب ورزشی در سن مناسب مانع از بروز درد زانو شوند و والدین نیز باید از زمان کودکی فرزندان خود را به انجام شنا ترغیب کنند تا باعث تقویت بافت زانو در آنها شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha