سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 62987
سلامت نیوز : معمولاً افراد در تعامل های اجتماعی شان تحت تاثیر احساس منفی یا مثبت دیگران قرار می گیرند.برای این که احساس منفی دیگران روی شما تاثیر بد نگذارد و روزتان را خراب نکند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ اولین کاری که باید انجام دهید این است که در موقعیت های مختلف توجه بیشتری به احساسات خود و اطرافیان داشته باشید.افراد یا گروهی را که همواره باعث فرسودگی، احساس خشم، استرس و نارضایتی شما می شوند، مشخص کنید. سپس به بررسی الگوی تغییر حالات روحی خود بپردازید. به عنوان مثال، با روحیه خوبی در محل کار حضور پیدا می کنید اما بلافاصله این حالت به ناامیدی و خشم تبدیل می شود. این امر نشانه تاثیر منفی شخص یا اشخاص دیگر روی شماست. شما نمی توانید ارتباط خود را با این افراد قطع کنید. اما می توانید یاد بگیرید که چگونه با آن ها مدارا کنید. در ادامه مطلب کارشناسان چند توصیه درباره این موضوع کرده اند.

از افرادی که انرژی منفی به شما منتقل می کنند، دوری کنید. کمی استراحت کنید و در زمان استراحت کارهایی که شما را شاد می کند، انجام دهید.

سعی کنید احساسات منفی را تغییر دهید و لبخند بزنید. حتی در مقابل افرادی که در حال نق زدن هستند یا این که ناراحت و عصبی هستند، خوشحال و مثبت باشید. به مرور زمان، این سرسختی شما باعث ایجاد روابط بهتری می شود.

این تنها عواطف منفی نیست که به دیگران منتقل می شود بلکه عواطف مثبت نیز چنین است. اگر چه تغییر الگوهای منفی به مثبت طول می کشد اما اگر هم موفق نشدید، از این که نگذاشتید روحیه منفی اطرافیان احساسات شما را تحت تاثیر قرار دهد، سود کرده اید.

با افرادی که باعث استرس، ناراحتی یا خشم شما شده اند صحبت کنید. گاهی در میان گذاشتن این موضوع با افراد، به آن ها در تغییر رفتارشان کمک می کند. البته او را به طور مستقیم مقصر ندانید و بیشتر روی احساس خود متمرکز شوید. به عنوان مثال به جای گفتن «شما باعث خشم من می شوید» بگویید «هنگامی که با شما هستم احساس دلهره پیدا می کنم. شاید استرس شما زیاد است.»

مراقب سخنان خود باشید؛ اگر احساس خستگی می کنید، ضعف دارید یا احساس گرسنگی می کنید، راحت تر تحت تاثیر احساس منفی دیگران قرار می گیرید. بنابراین به اندازه کافی بخوابید، خوب بخورید، ورزش کنید و به اندازه کافی از نور آفتاب استفاده کنید. ورزش و نور خورشید ترشح آندروفین را بیشتر می کند. این هورمون در بهبود خلق و خو موثر است. اگر چه ما به حالت چهره، حالت بدن، تن صدا و سرعت تکلم دیگران توجه می کنیم و از این حالت ها هم تحت تاثیر احساسات دیگران قرار می گیریم اما بهتر است در چنین مواقعی حرکات طرف مقابل را نادیده بگیریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha