سلامت نیوز : دیروز نشستی خبری با حضور رئیس سازمان محیط زیست و قائم مقام این سازمان برگزارشد. محمدی زاده در این نشست گفت: اجرای قانون کاهش آلودگی هوا در این مدت مطلوب بوده اما نکته مهم در این نشست خبری بود که شاعری قائم مقام سازمان محیط زیست اعلام کرد و آن سهم 22درصدی مصرف CNGدر کشور ودستیابی ایران به رتبه دوم کشورهای مصرف کننده CNG (سوخت پاک) بود. محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دیروز در نشست خبری که به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست برگزار شد گفت:قانون جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها با وجود برخی کاستی ها با روندی قابل قبول در حال انجام است و تنها مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم ها و عدم همکاری برخی دستگاه ها روند اجرای این قانون را رو به کندی برده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ وی با اشاره به خروج 100هزار دستگاه خودروی فرسوده از ابتدای سال جاری تا کنون گفت:تعداد خودروهای فرسوده ای که طی 9ماه گذشته از سیستم حمل و نقل خارج شده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است که علت اصلی آن نیز مشکلات اقتصادی مالکان خودروها و نبود اعتبارات است. محمدی زاده به کم کاری خودروسازان برای اصلاح فرآیند تولید خودرو اشاره کرد و گفت:متاسفانه اصلاح فرآیند تولید توسط خودروسازان با کندی پیش می رود ودلیل آن نیز علاوه بر تحریم‌ها کمبود 700میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح فرآیند تولید است.وی تاکید کرد:خودروسازان تنها تا پایان سال فرصت دارند اصلاحات قابل قبولی در فرآیند تولید خودرو به وجود آورند چراکه در غیر این صورت سازمان محیط زیست نسبت به توقف شماره گذاری خودروهای مذکور با آغاز سال 92اقدام خواهد کرد. شاعری قائم مقام رئیس سازمان محیط زیست نیز در این نشست گفت: طی دوهفته گذشته 20هزار خودروی فاقد معاینه فنی و دودزا توسط پلیس راهور توقیف شده اند.

وی خاطر نشان کرد:دوهفته قبل از ادامه فعالیت 100واحد صنعتی و تولیدی آلاینده درتهران به دلیل رسیدن به وضعیت هشدار جلوگیری به عمل آمد که این کار مجددا از امروز از سرگرفته خواهد شد.همچنین به دلیل ایجاد پدیده وارونگی هوا در تهران از امروز محدوده طرح ترافیک افزایش خواهد یافت و محدوده زوج و فرد نیز به عنوان محدوده طرح ترافیک توسط پلیس کنترل خواهد شد.وی همچنین با اشاره به سهم 22درصد مصرفCNG درکشورگفت: ایران به رتبه دوم کشورهای مصرف کننده CNG دست یافته است.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در بخش دیگری از صحبت های خود هرگونه اعلام آمار و اطلاعات در مورد آلودگی هوا و پیامدهای ناشی از آن را از دستگاه‌های غیر مسئول خلاف قانون دانست و گفت:متاسفانه برخی رسانه ها با درج اخباری مبنی بر فوت تعدادی از افراد جامعه براثر آلودگی هوا اذهان عمومی را تشویش می کنند این درحالی است که نماینده وزارت بهداشت دو روز پیش در صحن شورای شهر تهران تاکید کرد هیچگونه تحقیقاتی دراین مورد صورت نگرفته و نمی توان نسبت به مرگ فردی به علت آلودگی هوا اظهار نظر کرد. معاون رئیس جمهور از ارائه درخواستی به ریاست قوه قضائیه برای ایجاد یک شعبه اختصاصی رسیدگی به جرایم زیست محیطی در هریک از استان های کشور خبر داد و گفت:در صورت ایجاد چنین دادگاهی،متخلفان زیست محیطی توسط سازمان حفاظت از محیط زیست شناسایی و برای صدور حکم به دادگاه معرفی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha