سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۹
کد خبر: 62994

سلامت نیوز :سعید فیوضی صبح امروز در جلسه شورای سلامت این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری و با حضور مسئولان شهری برگزار شد، اظهار داشت: آموزش، پیشگیری و محافظت از خود مهم‌ترین رکن کنترل بیماری ایدز است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: برای محافظت افراد جامعه در مقابل بیماری ایدز باید هر یک از افراد آشنایی کامل با راه‌های انتقال و چگونگی ابتلا به این بیماری را داشته باشند.

فرماندار شادگان تصریح کرد: از آنجایی که تنها 20 تا 25 درصد جوانان راه‌های اصلی انتقال ایدز را می‌شناسند بنابراین باید آموزش‌های لازم را در سطح دانش‌آموزان، جوانان و دانشجویان افزایش داد.

وی تصریح کرد: همکاری نهادهایی چون بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر نهادهای اجرایی در ساماندهی عرضه‌کنندگان مواد خوراکی در شهرستان شادگان باید تشدید شود.

از فعالیت دوره‌گردان و دستفروشان جلوگیری شود

فیوضی همچنین عنوان کرد: عرضه هر گونه مواد خوراکی و آشامیدنی غیربهداشتی ممنوع است و باید از فعالیت دوره گردان و دستفروشانی که مبادرت به فروش مواد خوراکی غیربهداشتی می‌کنند، جلوگیری شود.

وی ادامه داد: رعایت موازین بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد خوراکی گامی مهم در سلامت جامعه است.

فرماندار شادگان در پایان با اشاره به اهمیت مدیریت پسماند برای ارتقای شاخص‌های بهداشت و سلامت، از مسئولان خواست توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha