سلامت نیوز : مصطفی محمدنجار در حاشیه ششمین نشست وزرای ابتکار سه جانبه ایران، افغانستان و پاکستان و در ملاقات با ضرار احمد مقبل عثمانی وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان افزود: باید طوری عمل کنیم که ساختارهای همکاری ما به هنگام خروج نیروهای غربی از افغانستان جلوی تهدیدها را بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: هر چند که ارزیابی ما از عملکرد نیروهای غربی به رهبری آمریکا بر افغانستان منفی است و این نظر در اکثر محافل بین‌المللی مطرح و تأیید شده است.

وزیر کشور همچنین اعلام کرد: ما به دقت وضعیت و تردد قاچاقچیان را در مسیرها زیر نظر داریم و از جمله گزارش‌ها حاکی از افزایش فعالیت آنها در استان‌های فراه و نیمروز بوده که لازم است از سوی کشور افغانستان اقدامات لازم و مؤثری صورت گیرد.

وی با ابراز خرسندی از برگزاری چنین نشست‌هایی گفت: نشست وزرای ابتکار سه جانبه برای ما فرصت‌های مناسبی است و خوشبختانه وضعیت مرزهای کشور ما و افغانستان نسبت به مرزهای پاکستان امن‌تر است.

نجار تصریح کرد: تردد قاچاقچیان در مرزهای دو کشور ایران و افغانستان به واسطه همکاری‌های مرزی کاهش یافته اما لازم است تا هر دو طرف در جهت تقویت همکاری‌های مرزی تلاش بیشتری داشته باشیم.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: همکاری‌های میان دو کشور باید در جهت گسترش روابط دو جانبه و تقویت ساختارهای همکاری چند جانبه به ویژه ابتکار سه جانبه تعمیق پیدا کند.

وی اظهار کرد: تاکنون توافقات خوبی را در قالب همکاری دو جانبه داشته‌ایم و در راستای این توافقات که مربوط به سال 89 تاکنون است همکاری‌ها به ویژه در زمینه‌های آموزشی مانند آموزش پزشکان افغانی در 3 دوره و آموزش پلیس مبارزه با مواد مخدر افغانستان در دو نوبت از بارزترین این اقدامات است.

نجار گفت: همکاری‌های مرزی با انجام ملاقات‌های دو جانبه مرزی رضایت‌بخش است اما لازم است بیشتر تقویت شود.

وی گفت: در اجرای توافقات سه جانبه و در چارچوب ابتکار سه جانبه میان سه کشور لازم است تا سطح همکاری‌ها گسترش یابد به ویژه در این زمینه باید به انجام همکاری‌های اطلاعاتی و عملیاتی توجه بیشتری شود و تلاش ما باید در تقویت مرکز منطقه‌ای تبادل اطلاعات JPC باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha