سلامت نیوز :  یوری فدوتوف در ششمین اجلاس وزرای ابتکار سه جانبه افزود: امیدواریم این نشست‌ها تبدیل به دستاورد دیگری در حمایت از شرکای ابتکار سه جانبه باشد که برای جلب مشارکت کشورهای دیگر آمادگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد:‌در تمام گزارشات و ارزیابی‌های انجام شده در سازمان ملل بر نقش ایران تأکید شده است و با توجه به کشفیات بالای ایران مشخص شده که هزینه بالایی را بابت کشفیات می‌پردازد و هزاران نفر به دلیل مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

معاون دبیر کل و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم  سازمان ملل اعلام کرد: ایران منعکس‌کننده مفهوم واقعی مبارزه با مواد مخدر است و اخیرا گزارشات بسیاری از کشفیات مواد مخدر در مرزهای شرقی به دست آمده است.

همچنین در این مذاکره دو جانبه مصطفی محمد نجار دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر دی دیدار با یوری فدوتوف گفت: گزارشات رسیده از وضعیت کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان نگران‌کننده است و کشور ما آماج قاچاقچیان قرار گرفته است.

نجار افزود: تنها در دو هفته اخیر دو محموله بزرگ 11 و 7 تنی از انواع مواد مخدر در مرز مشترک با پاکستان کشف شده است که جزئیات آن به دفتر سازمان ملل گزارش شد.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر اعلام کرد: ما از بهانه‌تراشی‌های غربی‌ها دلسرد نمی‌شویم و امکانات خود را برای کشف بیشتر مواد به کار می‌گیریم.

وی همچنین از حمایت‌های انجام شده از سوی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل قدردانی کرد و از افتتاح  مرکز برنامه‌ریزی مشترک JPC خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha