سلامت نیوز : کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ مصر خشونت علیه پرسنل مراقبت‌های درمانی در درگیری‌های مسلحانه و دیگر شرایط اضطراری را امری دانست که باعث می‌شود میلیون‌ها بیمار در سراسر جهان، درست در زمانی که بیشترین نیاز را دارند، بدون هیچ‌گونه مراقبتی به حال خود رها شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ از 27 تا 29 آذرماه، حدود 40 فعال در زمینه‌ مراقبت‌های درمانی در قاهره جمع شده‌اند تا در مورد راه‌هایی برای بهبود شرایط امنیتی گفت‌وگو کنند.

این کارگاه آموزشی، که با مشارکت کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر مصر برگزار می‌شود، روز دوشنبه توسط دکتر نجوا حسین احمد خلیل، وزیر بیمه و امور اجتماعی مصر و معاونت جمعیت هلال‌احمر این کشور افتتاح شد و سخنران مراسم افتتاحیه‌ نیز پروفسور سعد ذغولی الاجماوی، معاون وزیر بهداشت و مسکن مصر بود.

همچنین در این مراسم کلاوس اشپریِرمان، رییس دفتر نمایندگی کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ در قاهره گفت: این نشست فرصتی یگانه را در اختیار پزشکان، پرستاران، سرپرستان خدمات آمبولانس و سازمان‌دهندگان مراقبت‌های اضطراری قرار می‌دهد تا بهترین روش‌های مربوط به چگونگی ارتقای شرایط امنیتی برای بیماران و پرسنل درمانی را به اشتراک گذارند.

پروفسور ممدوح جابر، دبیرکل هلال‌احمر مصر نیز گفت: اعضای تیم‌های واکنش اضطراری ما اشتیاق زیادی دارند تا آموخته‌های خود را از تجارب درمان مجروحانِ درگیری‌های خیابانی در اختیار دیگران قرار دهند.

در میان شرکت‌کنندگانی که از چندین کشور حضور دارند، برخی کارکنان سازمان‌هایی از درون نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، دانشگاهی‌ها و کارشناسانی از انجمن جهانی پزشکی، سازمان بهداشت جهانی و پزشکان بدون مرز هم حضور دارند.

همچنین در سال 2011 نیز کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌سرخ پروژه‌ای چهارساله را با عنوان «مراقبت‌های درمانی درمعرض خطر» راه‌اندازی کرد که هدف از آن رسیدگی به آثار و تبعاتی از خشونت است که مانع ارائه‌ خدمات درمانی می‌شود.

کارگاه آموزشی قاهره یکی از 10 رویدادی است که از سال 2012 تا 2014 برگزار می‌شود، و در آن‌ها مجموعا 400 کارشناس از جامعه‌ درمانی، نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر، وزارت‌خانه‌های دولتی، نیروهای مسلح، سازمان‌های مردم‌نهاد ملی و بین‌المللی، سازمان‌های بین‌المللی و محافل دانشگاهی گردهم خواهند آمد تا برای حفاظت بهتر از کسانی که در جریان درگیری‌های مسلحانه و دیگر شرایط اضطراری خدمات درمانی را ارائه یا دریافت می‌دارند، راه‌هایی عملی بیابند.

توصیه‌های شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌های آموزشی به نهضت بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر و دولت‌های عضو کنوانسیون‌های ژنو که در 2015 در قالب سی‌ و‌ دومین کنفرانس بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر نشستی خواهند داشت، کمک خواهد کرد تا در مورد اقدامات لازم برای رسیدگی به این مشکل بشردوستانه‌ حاد تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha