سلامت نیوز : به گفته یک متخصص تغذیه، مصرف غذاهای شیرین به میزان 2 بار در هفته خطر بروز سرطان گردن رحم (سرویکس) را 33 درصد افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر شکوه سربلوکی با اشاره به علاقه بسیاری از خانم‌ها به مصرف میان وعده یا اسنک، گفت: در حقیقت مصرف میان وعده نه تنها مشکلی ندارد اما نکته مهم انتخاب نوع میان وعده و خوراکی است که مصرف می شود.

وی گفت: مصرف مواد غذایی مثل بیسکویت و نان‌های شیرین به میزان 3 بار در هفته خطر بروز سرطان سرویکس را به 42 درصد افزایش می دهد.

وی افزود: به طور کلی دریافت روزانه بیش از 35 گرم شکر ( هفت قاشق مرباخوری) ابتلاء به سرطان رحم را افزایش می دهد.

وی با اشاره به یافته های تحقیقاتی درباره ارتباط مستقیم بین مصرف بیسکویت و سرطان پیشرفته سرویکس اذعان داشت: با توجه به این مطالعات، شکر موجود در بیسکویت منجر به افزایش انسولین و در نتیجه تحریک رشد سلول‌ها در رحم شده و فرد را در معرض خطر ابتلاء به سرطان قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه مصرف این مواد انرژی زا موجب افزایش کالری دریافتی و در نتیجه اضافه وزن و چاقی فرد شده که این عامل نیز یکی از ریسک فاکتورهای بروز سرطان رحم و سرویکس می باشد، تاکید کرد: شکر همچنین موجب ترشح هورمون استروژن شده که این عامل نیز در پرولیفراسیون و رشد غیر قابل کنترل سلولهای آندومتر نقش زیادی دارد.

دکتر سربلوکی با بیان اینکه طبق آمارهای منتشره شده در کشور انگلستان هر سال 6400 مورد به سرطان آندومتر اضافه شده و در حدود هزار بیمارجان خود را از دست می دهند، اذعان داشت: سن متوسط و شایع این سرطان در خانمها، بالای 40 سال و همراه با ریسک فاکتورهایی مثل چاقی، دیابت و فشارخون می باشد.

وی در پایان یادآور شد: توجه داشتن به حفظ تعادل رژیم غذایی و ورزش منظم و روزانه باعث کاهش 30 درصدی ابتلاء به سرطان سرویکس می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha