سلامت نیوز : واحدهای امدادی اورژانس 115 سراسر کشور از ابتدای مهرماه سال‌ جاری تا کنون در بیش از 160 مورد عملیات زایمان، جان مادر و نوزاد را نجات داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دراغلب این موارد پس از تماس با اورژانس 115 تکنسین‌های اورژانس به سرعت در صحنه حضور یافته و در منزل یا هنگام انتقال به بیمارستان، به دلیل آغاز مراحل زایمانی با انجام اقدامات لازم برای زایمان بیش از 160 زن باردار، از جمله سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد، مادر و نوزاد را نجات داده و آنها را با وضعیتی مناسب به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

بنابر اعلام روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، ساعت 21:08 روزگذشته 27 آذرماه فردی با اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی 115 مبارکه تماس گرفت و اعلام کرد که زن باردار 30 ساله‌ای که زایمان دوم خود را پشت سر می‌گذراند دچار درد شدید زایمان شده است؛ لذا تکنسین‌های یک واحد امداد اورژانس پیش‌بیمارستانی از پایگاه شهرک مجلسی مبارکه بر بالین وی حاضر شدند و او را جهت انتقال به بیمارستان به داخل آمبولانس منتقل کردند.

بر اساس این گزارش، هنگام انتقال زن جوان باردار به بیمارستان، مراحل زایمان وی آغاز شد. تکنسین‌های اورژانس حاضر بر بالین وی نیز با انجام اقدامات لازم برای زایمان زن باردار، مادر و نوزاد پسر را با وضعیتی مطلوب به بیمارستان محمد رسول ال.. مبارکه منتقل کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha