سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۴

سلامت نیوز : معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر ایران از ساخت بیمارستان 16 طبقه فوق تخصصی چشم در آینده‌ای نزدیک در کربلا خبر داد.

دکتر علی حیدری در گفت و گو با (ایسنا)، در مورد آخرین وضعیت ساخت بیمارستان‌های فوق‌تخصصی در کشور عراق گفت: بر اساس تفاهم‌نامه مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با کشور عراق، پزشکان داوطلب این مرکز در سه مناسبت نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و اربعین حسینی با حضور در کربلای خدمات درمانی خود را به زائران ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه با موافقت وزارت بهداشت عراق به زودی ساخت بیمارستان فوق تخصصی چشم در کربلا آغاز می‌شود گفت: بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته مشخص شد که ساخت بیمارستان‌های عمومی در کربلا آغاز شده و بر همین اساس مرکز پزشکی تصمیم به ساخت بیمارستان تخصصی کرد.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه راه‌اندازی بیمارستان فوق‌تخصصی چشم در کربلا و بیمارستان فوق‌تخصصی دیالیز و کلیه در نجف در دستور کار قرار دارد گفت: نقشه راه احداث این بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت ارائه شده و ما به دولت عراق تحویل داده‌ایم تا مجوزهای لازم اخذ شود.

وی با اعلام خبر موافقت دولت عراق برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی چشم در کربلا با همکاری هلال‌احمر ایران و عراق گفت: در حال حاضر در حال انجام مقدمات کلنگ‌زنی این بیمارستان هستیم.

حیدری با بیان اینکه این بیمارستان به صورت مشترک ساخته می‌شود اما تامین نیروی انسانی این بیمارستان فوق تخصصی چشم بر عهده هلال‌احمر ایران است گفت: ساخت بیمارستان 16 طبقه در کربلا توسط هلال‌احمر ایران در زمینی بالغ بر 300 متر در نزدیکی حرم حضرت ابوالفضل‌العباس (ع) خواهد بود.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا 18 ماه دیگر این بیمارستان راه‌اندازی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha