رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان تهران از ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران دیابتی در کشور خبر داد.

به گزارش مهر، سید علیرضا عظیمی در تشریح فعالیت ها و اقدامات انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان تهران که صبح امروز (چهارشنبه) صورت گرفت، به خبرنگاران گفت: این انجمن متولی صدور کارت شناسایی به دیابتی های سراسر کشور است تا از این طریق، خدماتی که ارائه می شود، یکسان و برابر باشد.

وی از همکاری سایر تشکل های غیردولتی در شناسایی و درمان بیماران دیابتی کشور استقبال کرد و افزود: تشکل های غیر دولتی تا زمانی که از سوی دولت حمایت نشوند، موفق خواهند بود و چنانچه در این مسیر قرار بگیرند، از اهداف اصلی خود که همان خدمت به همنوع است، دور می شوند.

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان تهران تصریح کرد: بر همین اساس در طول 7 ماه گذشته که در این مسئولیت مشغول به کار شده ام، هیچ گونه جذب کمک نداشته ایم و محل تامین هزینه های بیماران دیابتی تحت پوشش انجمن در استان تهران، به صورت شخصی بوده است.

عظیمی، تعداد بیماران دیابتی تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان تهران در 7 ماه گذشته را 260 نفر اعلام کرد و افزود: بعد از گذشت 7 ماه، تعداد بیماران تحت پوشش به 10 هزار نفر رسیده و تا پایان تابستان امسال نیز، حداقل 100 بیمار دیابتی تحت پوشش خواهیم داشت.

وی با اشاره به استانداردهایی که برای شناسایی تعداد بیماران مبتلا به دیابت در جهان اعلام شده است، این تعداد را در استان تهران حدود 750 هزار نفر پیش بینی کرد.

عظیمی، مساعدت و همکاری دولت در شناسایی دیابتی ها و کنترل روند این بیماری را خواستار شد و افزود: خسارت ناشی از دیابت در طول 20 سال آینده، بیش از صدمات جنگ تحمیلی خواهد بود و این مسئله از اهمیت شناسایی و کنترل دیابت حکایت دارد. 

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی استان تهران با اعلام اینکه درمانی برای دیابت وجود ندارد، تصریح کرد: امروزه ابتلا به دیابت فقط ارثی نیست و اکتسابی شده است.

وی از استرس و غذاهای ناسالم به عنوان مهم ترین علل ابتلا به دیابت نام برد و افزود: اغلب بیماران دیابتی استان تهران را، سنین پایین و جوان تشکیل می دهند و این به خاطر بالا بودن استرس زندگی در پایتخت است.

عظیمی، داشتن پلاک شناسایی برای بیماران دیابتی را موجب انبساط خاطر این افراد و اطلاع جامعه از بیماری آنان دانست و گفت: در صدد صدور کارت شناسایی بین المللی برای بیماران دیابتی هستیم تا هنگامی که نیاز شد در خارج از کشور خود را به عنوان یک بیمار دیابتی معرفی کنند، مشکلی پیش نیاید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha