سلامت نیوز : الیاس نادران پس از قرائت گزارش رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،در تذکری گفت: کمیسیون بهداشت موظف بود همراه گزارش نهایی‌اش در خصوص عدم پرداخت ارز مرجع به واردات دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین پرداخت نشدن شش هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح پزشک خانواده، پیشنهادات خود را نیز چاپ و در اختیار نمایندگان قرار دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ الیاس نادران در جلسه علنی امروز مجلس(سه‌شنبه)، با استناد به ماده 49 آیین‌نامه داخلی مجلس، متذکر شد: تبصره یک ماده 49 می‌گوید سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت باید نظرات‌شان را در صحن علنی بیان کنند اما نه در جلسه اولیه و نه در این جلسه سخنگوی کمیسیون بهداشت هیچ صحبتی نکرد، همچنین در این ماده به فرد دیگری اختیار داده نشده است تا در صحن علنی گزارش قرائت کند.

وی تاکید کرد: در این ماده پیش‌بینی شده اگر پیشنهادی در قالب یک گزارش منتشر می‌شود این پیشنهاد باید به امضای پانزده نماینده برسد و در قالب طرح مطرح شود. کمیسیون بهداشت و درمان موظف بود همراه با این گزارش، پیشنهاداتش را ارائه می‌کرد اما کمیسیون چنین نکرد.

نادران افزود: سخنانی که امروز توسط کمیسیون بهداشت و درمان بیان شد اقدام جدیدی بود بنابراین نماینده دولت هم باید مجددا پانزده دقیقه نظراتش را در خصوص این گزارش بیان کند.

لاریجانی در پاسخ به این تذکر نادران گفت: آقایان فرهنگی و شهریاری می‌گویند این موضوع در گزارش اولیه کمیسیون بهداشت و درمان پیشنهادات نیز قید شده بود.

نادران در واکنش به این سخنان لاریجانی، گفت: اگر این‌چنین است پس باید وارد بررسی جزئیات پیشنهادات شویم چون 48 ساعت از زمانی که نمایندگان فرصت داشتند پیشنهادات‌شان را به صورت مکتوب ارائه دهند گذشته است بنابراین پیشنهادات مکتوب نمایندگان آورده شود تا درباره گزارش کمیسیون بهداشت بررسی‌هایمان را در صحن علنی آغاز کنیم.

لاریجانی در پاسخ به این سخنان نماینده مردم تهران، گفت: سیر این کار تا حدودی طی شده فقط باید رای‌گیری شود و موافق و مخالف ثبت‌نام کنند بنابراین باید قدری تامل کنیم تا به این موضوع وارد شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha