سلامت نیوز : اکمال‌الدین احسان اغلو در افتتاحیه سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد طی پیامی اظهار داشت: برگزاری این کنفرانس جای تقدیر و تشکر از بیمارستان فوق تخصصی مشهد و اتاق صنایع و معادن ایران به خاطر تلاش‌های مستمر در توسعه روابط کشورهای اسلامی و ارتقای سلامت دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اهمیت دستاوردهای این کنفرانس و همچنین دستور‌العمل‌های آن سبب توسعه بهداشت و درمان و روابط کشورها در حوزه جغرافیایی کشورهای OIC می‌شود.

کشورهای اسلامی از نظر بهداشت و درمان و سلامت در سطوح مختلفی قرار دارند و در برخی کشورها توسعه خدمات بهداشتی را شاهدیم و در برخی دیگر بنا به دلایل محیطی و اقتصادی با رکود و ضعف آن مواجه هستیم.

کشورهای اسلامی مایل به سفر به کشورهای یکدیگر باشند و بر این مبنا زمینه‌ساز ارتقای همکاری در سطوح مختلف و به ویژه بهداشتی و درمانی شوند.

در کشورهای اسلامی از سال 2004 بخش تجارتی بهداشت و درمان از 14 درصد تا 18 درصد تا سال 2008 افزایش داشته است؛ در سال 2015 کشورهای عضو OIC این رقم را باید بنا به ظرفیت و قابلیت خود رشد چشمگیری دهند.

در حوزه توسعه گردشگری و سلامت باید به ایجاد استانداردهای مشترک بپردازیم و من با توجه به موضوع کنفرانس، بهداشت را فراتر از درمان و بیمار را فراتر از آسایش می‌دانم.

موضوعاتی چون توریسم بهداشت و درمان، نیازمند نگاهی جدی است و باید گردشگر درمانی به شدت مورد توجه قرار گیرد و همچنین در مقوله افزایش تجارت در این موضوع تلاش جدی توسط کشورهای اسلامی صورت گیرد.

نوع خدماتی که ارائه می‌دهیم باید قابل دسترس برای تمامی اقشار جامعه باشد و مهمتر از آن توریسم بهداشت از محورهای اصلی دستور کار کشورهای عضو OIC قرار گیرد.

توسعه سرمایه‌های انسانی در بخش همکاری میان OIC و خاورمیانه اهداف OIC را دنبال می‌کند و همچنین در این کنفرانس باید به توسعه اقتصادی نیز نگاه جدی داشته باشیم.

اهمیت حضور بخش خصوصی در توسعه خدمات بهداشت امری مهم بوده و در این راستا بخش‌های خصوصی با عنوان تصدی‌گر در ارتقای توسعه روابط میان کشورهای اسلامی و عضو OIC تلاش جدی داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha