سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به کسری بودجه 170 میلیارد تومانی دانشگاه عنوان کرد: این روند به فعالیت بیمارستان‌ها لطمه زده است.

دکتر سید حسن ابوالقاسمی در گفت وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه میزان کسری اعتبارات این دانشگاه در سال جاری به وزارت بهداشت اعلام شده است، اظهار کرد: میزان این کسری اعتبارات 170 میلیارد تومان است که هنوز امیدواریم فراهم شود.

وی افزود: بخش بزرگی از این کسری اعتبار مربوط به تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای ارائه خدمات پزشکی است که قیمت‌ آنها گران شده‌اند. ضمن اینکه بودجه دانشگاه نیز به طور کامل تخصیص پیدا نکرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در سالهای گذشته با وجود تخصیص 100 درصدی اعتبارات باز هم با کسری بودجه در پایان سال مواجه می‌شدیم، گفت: این در حالی است که امسال بودجه به صورت کامل اختصاص پیدا نکرده است.

ابوالقاسمی ادامه داد: بودجه‌های عمرانی نیز تا این لحظه صفر هستند و این مساله باعث ایجاد لطمه به بیمارستان‌ها شده است، زیرا نوسازی و بازسازی بخش‌ها و تجهیز بیمارستان‌ها به دستگاه‌های جدید و مورد نیاز از این بودجه تامین می‌شد. حال در این شرایط حتی اگر پروژه‌های جدید را متوقف کنیم باز هم برای اداره بیمارستان‌ها درشرایط عادی به این بودجه نیاز داریم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز امیدواری در خصوص تامین این اعتبار، درباره روند ساخت هشت بیمارستان‌ مقاوم به زلزله در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: پروژه‌های ساخت این بیمارستان‌ها در دست است و به محض رسیدن بودجه پیگیری می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha