سلامت نیوز : معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سال پیش واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد رقمی بالغ بر ۲ میلیارد و ۴۸۷ میلیون و ۹۸۸ هزار تومان کمک هزینه درمانی و دارویی به 2235 بیمار خاص و مبتلایان به بیماری صعب‌العلاج سرطان پرداخت کرد.

دکتر «محمود اخلاقی» در گفت‌وگو با (ایسنا) از ارائه‌ی برخی خدمات درمانی و دارویی رایگان به بیماران خبر داد و گفت: هم‌اکنون مبتلایان به ام. اس، دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی از این خدمات بهره‌مند می‌شوند هم‌چنین با توجه به هزینه‌های زیاد درمان سرطان، مبتلایان به این بیماری می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی در خصوص نحوه‌ی ارائه‌ی خدمات به این بیماران تصریح کرد: بیماران پس از اطلاع از بیماری خود با ارائه‌ی مدارک پزشکی تایید شده از سوی پزشک متخصص در واحد بیماران خاص این معاونت تشکیل پرونده داده و عمده خدمات تشخیصی، آزمایشات و درمانی را به‌صورت رایگان دریافت می‌کنند هم‌چنین بر اساس درصد مددکاری و نوع بیماری کمک هزینه‌ی تهیه دارو به آنان پرداخت می‌شود.

دکتر اخلاقی با اشاره به مراحل تهیه‌ی دارو توسط این بیماران اظهار کرد: بیمار پس از مراجعه به سازمان‌های بیمه‌گر با نسخه‌ی ممهور به مهر پزشک متخصص و اعلام موجودی دارو توسط داروخانه‌ی شهدا برای بهره‌مندی از کمک هزینه‌ی تهیه‌ی دارو به واحد بیماران خاص واقع در معاونت درمان این دانشگاه مراجعه و در صورت قرار گرفتن داروی موردنظر تحت پوشش ردیف مربوطه، مساعدت برحسب درصد مددکاری از ۳۰ تا ۱۰۰ درصد تعیین می‌شود و در نهایت با ارائه‌ی نامه‌ی مساعدت به داروخانه‌ی شهدا دارو توسط بیمار دریافت می‌شود.

به گفته‌ی وی، در صورت موجود نبودن داروی تحت پوشش بیمه در داروخانه بیمار به معاونت غذا و داروی دانشگاه مراجعه می‌کند و با ارائه‌ی نسخه، دارو توسط این معاونت تهیه و در داروخانه شهدا به بیمار تحویل داده می‌شود.

دکتر اخلاقی تصریح کرد: هم‌اکنون ۵۶۱ بیمار ام.اس، ۲۲۷ بیمار دیالیزی، ‌۲۸۷ بیمار تالاسمی، ۶۴ بیمار هموفیلی و 1112 بیمار مبتلا به سرطان در واحد بیماران خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشکیل پرونده داده‌اند و از خدمات آزمایشگاهی و درمانی رایگان و کمک هزینه‌های درمانی و دارویی بهره‌مند هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha