سلامت نیوز : قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: رابطان سلامت در ارتقاء سلامت جامعه نقش اساسی دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر فرهنگ بابامحمودی امروزسه شنبه در همایش روز جهانی داوطلبان سلامت که در معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه داوطلبان سلامت باعث تغییر نگرش و عملکرد مردم و بهبود شرایط زندگی آنها می شوند، اظهارداشت: رابطان سلامت در ارتقاء سطح سلامت جامعه نقش اساسی دارند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه داوطلبان سلامت، پس از آموختن مطالب بهداشتی، آموخته‌های خود را به خانوارهای تحت پوشش خود انتقال می دهند، افزود: این افراد همچون حلقه محکمی ارتباط مسئولان بهداشتی را با سطوح جامعه برقرار می کنند.

بابا محمودی شرکت فعال و مستمر و به موقع رابطان بهداشت در کلاسهای آموزشی و انتقال مطالب آموزشی بهداشتی به خانوارهای تحت پوشش را از جمله فعالیتهای داوطلبان سلامت عنوان کرد و افزود: این افراد در زمینه پیشگیری از بیماریها نیز موثرهستند.

وی با تاکید بر اینکه نعمتهای دنیوی عاریه و زودگذر هستند گفت: کوچکترین عمل خیری که انجام می دهیم نیز توسط خداوند محاسبه می شود.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مازندران عشق نهایی را متصل شدن به خدا و حقیقت الهی دانست و گفت: هرکس به این دیدگاه و اعتقاد رسید، متواضع و فروتنی پیشه می کند.

بابا محمودی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و افزود: مازندران در اجرای این طرح موفق بوده است.

وی کاهش و کنترل مرگ مادران باردار را یکی دیگر از شاخص‌های سلامت عنوان و تصریح کرد: داوطلبان سلامت در افزایش شاخص‌های سلامت نیز نقش اساسی دارند.

گفتنی است اجرای سرود توسط گروه داوطلبان سلامت گلوگاه، اجرای نمایش داوطلبان سلامت قائمشهر و تقدیر از 25 داوطلب سلامت و پرسنل شبکه بهداشتی شهرستانها از دیگر برنامه‌های همایش روز جهانی داوطلبان سلامت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha