محققان توانستند با ابداع یك روش گسترده بررسی بیماران مبتلا به اختلالات روانی از تشخیص اشتباه و تجویز داروهای غیر ضروری در این بیماران جلوگیری كنند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از پایگاه اینترنتی ساینس دیلی محققان كلینیك منجیر در ایالت هوستون آمریكا با طراحی یك فرآیند گسترده آزمایشی برای تشخیص بیماری های روانی،ضمن اثبات اینكه در بسیاری از موارد بیماری های روانی اشتباه تشخیص داده می شوند نشان دادند كه طی یك بررسی 2 هفته ای می توان به تشخیص قطعی این بیماری ها دست یافت و این درحالیست كه در بیشتر موارد خطای تشخیص بعد از چندین ماه درمان های غلط و عدم پاسخگویی درمان مطرح می شوند.
براساس این گزارش: محققان طی این روش جدید به بررسی سابقه پزشكی فرد و خانواده او به طور كامل می پردازند همچنین در این روش مطالعات پاراكلینیك مانند MRi‌و پت اسكت برای رد بیماری های مغزی كه علائم روانی دارند مانند آلزایمر، ام اس و......نیز می پردازند، همچنین این محققان در برخی موارد به تعیین فاكتورهای ژنتیكی بیماران برای رد بعضی بیماری های ژنتیكمی عصبی نیز می پردازند.
گفتنی است: بروز و پایدار ماندن بسیاری از بیماری های روانی ناشی از عدم تشخیص درست و به موقع است كه موجب تجویز داروهای غلط با عوارض جانبی بسیار زیادی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha