چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸

بعد از ارزیابی اعتباربخشی، بیمارستان‌ها نمره می‌گیرند و این نمره مبنای تعرفه گذاری و قرار داد با بیمه‌ها می‌شود.

بیمارستان‌ها ستاره دار می‌شوند
سلامت نیوز : عضو کمیته حاکمیت بالینی وزارت بهداشت از آغاز عملیات ارزیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها از اوایل دی ماه خبرداد.

دکتر رضا تویسرکان‌منش درگفت‌وگو با ایلنا با بیان این مطلب گفت: ارزیابی اعتبار بخشی بیمارستان‌ها از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور به بیمارستان‌ها ابلاغ شده وپیش بینی می‌شود درچند ماه باقی مانده به پایان سال ارزیابی‌ها پایان یابد.

وی به توضیحات بیشتری در مورد ارزیابی اعتبار بخشی بیمارستان‌ها پرداخت و افزود: استاندار‌های اعتباربخشی بیمارستان‌ها از حدود دو سال پیش منتشر و بیمارستان‌ها ازآن آگاه شدند وهمچنین وزارت بهداشت نیزدوره‌های آموزشی دراین زمینه برگزارکرد.

عضو کمیته ارتقای کیفیت دبیرخانه شورای عالی دندانپزشکی کشور افزود: در طی این مدت بیمارستان‌ها فرصت داشته‌اند که بر روی این استاندارد‌ها ی اعتباربخشی کار کنند و باید‌های آن را اجرا کنند.

تویسرکان‌منش با اشاره به اینکه در واقع با اعتباربخشی، کیفیت و ایمنی در بیمارستان‌ها نیز تضمین می‌شود، افزود: ایمنی و کیفیت بیمارستان‌ها، حقوق بیمار وکارکنان در بیمارستان‌ها با آغازارزیابی اعتباربخشی بیمارستان‌ها ازسوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سنجیده و اعلام عمومی می‌شود.

عضو کمیته حاکمیت بالینی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بعد از ارزیابی اعتباربخشی، بیمارستان‌ها نمره می‌گیرند و این نمره مبنای تعرفه گذاری و قرار داد با بیمه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با این اقدام درجه بیمارستان‌ها مشخص و رتبه بندی می‌شوند، افزود: تا به حال در ایران چنین شیوه‌ای انجام نشده بود و برای اولین باراست که در کشور این اتفاق می‌افتد.

توسرکان منش در مورد رتبه بندی بیمارستان‌ها گفت: ممکن است بیمارستان‌ها برمبنای انجام استانداردهای اعتباربخشی درجه یک، دو، سه یا چهار بگیرند یا اینکه بابهره گیری از روش‌های جدید دربرخی کشور‌ها به بیمارستان‌ها عنوان‌هایی همچون الماس طلایی یا نقره‌ای اطلاق شود و یا اینکه همانند هتل‌ها ستاره دار شوند.

وی با اشاره به اینکه رتبه بندی بیمارستان‌ها ملاک تعرفه گذاری خواهد شد، افزود: هر بیمارستانی که دارای کیفیت بهتری باشد می‌تواند پول بیشتری از بیماران بگیرد و همچنین بیمه‌ها پرداخت‌های بهتری به آن‌ها خواهند داشت.

دبیر اجرایی نخستین کنگره بین‌المللی اعتباربخشی تصریح کرد: هزینه تخت روز و نرخ تعرفه در بیمارستان‌های بانمره بالا‌تر همانند هتل‌های ۵ ستاره، بیشتر خواهد شد و این بیمارستان‌ها به طور قانونی می‌توانند هزینه بیشتری را بگیرند.

تویسرکان‌منش در پاسخ به این سوال که چه اقدام‌های تنبیهی برای بیمارستان‌هایی که استانداردهای اعتباربخشی را انجام نداده‌اند صورت می‌گیرد، افزود: مهم‌ترین ابزار تنبیهی‌‌ همان اعلام عمومی است زیرا با این کار مردم متوجه می‌شوند که کدام بیمارستانی خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha