چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 63085
سلامت نیوز : معاون شهردار تهران، هم‌زمان با بازگشت موج جدید اینورژن به پایتخت، آلودگی هوا و وارونگی دما را ناشی از عدم تصمیم‌سازی‌های صحیح و غفلت برخی مسوولان از اجرای وظایف و انجام تکالیف خود در مقابل مردم دانست و گفت: وارونگی دما بیشتر از آن که حاصل تغییرات جوی باشد، محصول وارونگی تصمیم‌گیری‌‌های بعضی مسوولین است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ سید جعفر تشکری هاشمی گفت: هر چند پدیده‌ای مانند اینورژن ممکن است چند روزی به عنوان میهمان ناخوانده پایتخت باعث آزار و اذیت شهروندان شود اما موضوعی که در تمام ایام سال آن ها را مورد آزار و ایذاء قرار می‌دهد، بی ‌توجهی مسوولان نسبت به سلامت ایشان از طریق عدم توجه به حمل و نقل عمومی و نیز پرداخت نکردن مطالبات قانونی مردم تهران در این حوزه است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به راهکارهای منطقی و واقعی کاهش و کنترل آلاینده‌های هوا و ضرورت پیگیری آن ها، اظهار کرد: توسعه کیفی و کمی ناوگان حمل و نقل عمومی و پیگیری اعتبارات مورد نیاز این بخش، از جمله این راهکارهاست که می‌تواند در برنامه‌های کاهش آلودگی هوا و بهبود کیفیت وضعیت هوا بسیار موثر باشد.

معاون شهردار تهران با بیان این که پدیده وارونگی دمای شهر آثار منفی بر سلامت شهروندان بر جای می‌گذارد، تصریح کرد: تهران به دلیل قرار گرفتن بین رشته کوه‌هایی که از سه طرف آن را احاطه کرده‌‌اند، در نیمی از روز‌های سال با این پدیده روبه‌روست که البته این حالت با افزایش مصرف سوخت در فصول سرد سال تشدید می‌شود.

تشکری هاشمی آلودگی هوای تهران را پدیده‌ای قابل کنترل دانست و تاکید کرد: برخی راهکارهایی که از سوی بعضی مسوولان به عنوان راه حل‌‌های فوری کاهش آلودگی هوا مطرح می شوند، در کاهش تبعات گسترده و عمیق این معضل هیچ اثری ندارند اما مدیریت شهری تمام تلاش خود را از طریق تمرکز بر راهکار بنیادی و ریشه‌ای حل مشکل آثار و مشکل آلودگی هوا در بلند مدت به کار گرفته است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توسعه حمل و نقل عمومی را به عنوان مهم‌ترین راهکار کاهش آلودگی هوای پایتخت اعلام و خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند توجه همه مسوولان به منظور تأمین منابع و پرداخت اعتبارات منابع مورد نیاز به منظور اجرای پروژه‌های اساسی و بنیادین حمل و نقلی نظیر تکمیل شبکه مترو و توسعه سامانه اتوبوسرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha