چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: 63092
سلامت نیوز : چند ماهی بیشتر به پایان کار دولت دهم نمانده است که شایعه رفتن وزیر بهداشت و درمان هر روز پررنگ تر شنیده می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبر آنلاین ؛ وزیر بهداشت که تنها زن عضو کابینه است در ماه های اخیر و به دنبال بروز مشکلات ارزی برای ایران، از نحوه تخصیص ارز از سوی دولت برای واردات دارو انتقاد کرد.مرضیه وحید دستجردی که تا همین یک ماه قبل کمبود دارو و مشکلات دسترسی بیماران خاص به داروها را چندان راحت نمی پذیرفت لب به اعتراض گشود و انتقادهای صریحی را نسبت به بانک مرکزی بیان کرد؛ انتقادهایی که به اعتراضات بخشی از دولت علیه دولت تعبیر شد و حتی زمزمه‌های برکناری وزیر بهداشت را سر زبان‌ها انداخت.

دستجردی گفته بود: «بانک مرکزی تعلل در اختصاص ارز دارو را جبران کند چون نقل و انتقال ارز در خارج از کشور را از طرق غیررسمی می‌توانیم دور بزنیم ولی مشکل تخصیص ارز توسط بانک مرکزی در داخل کشور را نمی‌توانیم دور بزنیم.» جمله‌ای که شاید بیشتر از تمام انتقادهای پیشین وزیر بهداشت، برای او گران تمام شد تا زمزمه‌های برکناری او به دلیل این مخالفت‌ها قوت بگیرد.

این اعتراض ها باعث شد تا شایعه رفتن وزیر کم کم قوت بگیرد .تا جایی که او روز جمعه در حاشیه مراسمی در پاسخ به خبر نگاران در مورد شایعه برکناری اش گفت بالاخره هر آمدنی یک رفتنی دارد.اودر مورد خبری در خصوص برکناری قریب‌الوقوعش در جمع خبرنگاران گفت: هر آمدنی یک رفتنی دارد.وی ادامه داد:به دنبال اخبار شایعه نباشید. همه ما دیر یا زود باید برویم. اما مهم آن است که این آمدن و رفتن ها چه تاثیری بر زندگی دیگران خواهد گذاشت.
 
حمایت از وزیر
این صحبت ها باعث شد تا روز بعد محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور هم در سیزدهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که در تالار امام خمینی (ره) برگزار می شد به خبرنگاران گفت: دولت همه را حمایت می‌کند ولی خانم وحید دستجردی را ویژه حمایت می‌کند چون ایشان اولین وزیر خانمی است که وارد وزارتخانه شده و موفق عمل کرده است و من نمره بالایی به ایشان می‌دهم ایشان و همکارانشان گام‌های اساسی در وزارت بهداشت برداشتند و یک بانوی مؤمن و غیرتمند هستند که وزارت بهداشت را به حرکت درآورده است.

وی اضافه کرد: دولت و رئیس‌جمهوری تلاش خود را در حمایت از خانم دستجردی دریغ نخواهد کرد و نباید به شایعات توجه کرد. خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در صورتی که من گفتم تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و اکنون می‌گویم تا آقای احمدی‌نژاد هست خانم دستجردی هم هست.
 
با اینحال رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم این موضوع را تکذیب کرد. حسینعلی شهریاری با اشاره به برخی اخبار منتشره در خصوص احتمال برکناری وزیر بهداشت، گفت: من یقین دارم این مسائل شایعه است. چرا که یکی از افتخارات دولت آقای احمدی نژاد انتخاب وزیر زن در کابینه بود و شاید یکی ازموفق ترین وزرای کابینه هم خانم دستجردی باشند.او ادامه داد مطالبی که شب گذشته خبرگزاری‌ها مطرح کردند شایعه است چرا که یکی از افتخارات دولت محمود احمدی‌نژاد انتصاب یک وزیر زن در کابینه بود و شاید یکی از موفق‌ترین وزرای کابینه این دولت نیز دستجردی باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه 50 درصد جامعه را زنان تشکیل می‌دهند اظهار داشت: دولت قطعا کاری نمی‌کند که اولین وزیر زن کابینه دولت دهم از وزارت برکنار شود چرا که این اتفاق کارنامه ناموفقی در دولت احمدی‌نژاد خواهد شد.شهریاری با بیان اینکه در این مقطع حساس که نمایندگان از استیضاح صرف نظر می‌کنند اظهار داشت: در این مقطع زمانی کنار رفتن هر یک از وزرا مخصوصا وزیری که در حوزه سلامت اشتغال دارد مشکلات جدی را برای جامعه به وجود خواهد آورد و قطعا این تصمیم حتی اگر شایعه هم باشد مردم را نگران خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور که بارها عنوان کرده است «تنها مرد کابینه ما خانم دستجردی است» اظهار داشت: قطعا احمدی‌نژاد دستجردی را حفظ می‌کند و با مسئولین بانک مرکزی و کسانی که ارزی برای دارود تخصیص ندادند و معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور که بودجه حوزه سلامت را کاهش داده برخورد خواهد کرد، امیدواریم این شایعه صحت نداشته باشد و وزیر با قوت به کار خود ادامه دهد.

واکنش وزیر بهداشت
اما روز سه شنبه هم  وزیر بهداشت و درمان در حاشیه برگزاری «نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی ایران» گفت که به هیچ وجه نگرانی از رفتن ندارم و تا زمانی که هستم، دغدغه‌ام سلامت مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha