سلامت نیوز :  ناصر ضیائی در نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی ایران عنوان کرد: علاوه بر حضور تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی، تمامی مبتکران می‌توانند اختراعات خود را در قسمت علمی، پژوهشی و نانوتکنولوژی ارایه دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی افزود: امید است با حمایت مسوولان مربوطه بتوانیم این مبتکران جوان را نیز به عنوان تولیدکنندگان ممتاز آینده تجهیزات دندانپزشکی معرفی کنیم تا قادر باشند محصولات خود را در بازارعرضه کنند.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با اشاره به این‌که در حال حاضر بالغ بر 50 شرکت تولیدکننده تجهیزات دندانپزشکی در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: محصولات این شرکت‌ها به 20 تا 30 کشور دنیا صادرات دارند و در نمایشگاه‌های بین المللی شرکت می‌کنند و به‌ویژه در تولید یونیت صندلی با اروپا رقابت می‌کنند.
 
ضیائی با اشاره به سهم 25 درصدی تجهیزات دندانپزشکی در صادرات حوزه پزشکی اظهار کرد: میزان صادرات تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی با توجه به مشکلات ارزی که داشتیم امسال حدود 3 تا 4 میلیون دلار بوده است.

وی در ادامه به پاره‌ای از مشکلات این تولیدکنندگان پرداخت و اظهار کرد: عمده ترین مشکلی که اکنون جامعه تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی با آن دست به گریبان هستند، افزایش قیمت ارز و پیشامد موضوع تحریم‌هاست.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی افزود: به همین علت تهیه و آماده‌سازی مواد اولیه که بعضا باید از شرکت‌های اروپایی وارد شوند، سخت شده است و شرکت‌ها درباره واگذاری ارز با مشکل مواجه هستند. از جمله پیامدهای این امر افزایش قیمت تجهیزات دندانپزشکی است. با این حال متاسفانه تاکنون هیچ مساعدتی در این باره از سوی مسوولان امر صروت نپذیرفته است.

نخستین جشنواره کارآفرینان تولید و تجارت دندانپزشکی (IRDEC 2012) تا یک دی 1391 در سالن‌های 20،21و22 نمایشگاه بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha