چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: 63098
سلامت نیوز : حسین باهر استاد دانشگاه و جامعه شناس در گفت‌و‌گو با برنا در ارتباط با الگوی ازدواج مناسب گفت: در حال حاضر در جامعه ما ازدواج مساله مهمی است که جوانان در حال تجربه آن هستند.  بنابراین الگوی ازدواج باید در جامعه امروزی مدرن شود تا بتوان همپای جوانان با ایده‌ها و عقاید آن‌ها نیازهایشان را برطرف کنیم.

بنیان گذار مکتب رفتار شناسی ایران در ادامه افزود: الگوی ازدواج در جامعه امروزی باید مدرن شود تا بتوان همپای جوانان با ایده‌ها و عقاید آن‌ها نیازهایشان را برطرف کنیم. وی در ادامه تصریح کرد: در مجموع جوانان جامعه امروزی برای ازدواج با دو مشکل عمده اقتصادی و فرهنگی مواجه هستند از سوی دیگر استقلال، نواندیشی از خصوصیات جوانان است و باید از جوانان حمایت کرد. 

این استاد دانشگاه افزود: در حال حاضر کاربرد ازدواج سنتی کمرنگ شده است در این میان یکی از مشکلات به‌وجود آمده این است که جوانان و انتظارات آن‌ها مدرن شده اما افکار پدران و مادران به‌صورت سنتی و قدیمی باقی مانده است و تنها راه، مدرن شدن الگوی ازدواج است. در واقع باید ازدواج بین جوانان رفاقتی باشد نه رقابتی.
 
باهر افزود: در ازدواج‌هاى سنتى كه از طریق خانواده صورت مى‌گیرد، انتخاب همسر براى فرزند، تأمین منابع مالى آن، برگزارى مراسم ازدواج و حتى روابط زوجین پس از ازدواج تحت نظارت خانواده‌هاست درحالى كه در ازدواج‌هاى مدرن این امور به خود زوجین واگذار مى‌شود.

باهر در ادامه عنوان کرد: باید به جوانان فرصت داد با همسر آینده خود و با کسی که او برای همسری در نظر گرفته است در ارتباط باشند و در عین حال آن‌ها را برای تشکیل خانواده راهنمایی کنند. بنابراین نقش خانواده‌‎ها در این موضوع بسیار مهم است و باید کمک لازم را در این زمینه به فرزندان خود داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha