چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۴

حدود ۹۰ درصد کشته‌شدگان در گروه سنی جوان بوده، ضمن اینکه ۹۰ درصد این افراد در نزاع‌های خیابانی کشته شدند.

سلاح سرد؛ قاتل ۱۱۰۰ نفر در سال
سلامت نیوز : عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با اعلام اینکه سالانه یک‌هزار و صد نفر به وسیله سلاح‌های سرد در کشور کشته می‌شوند، گفت: به طور قطع با تصویب و اجرایی شدن طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد، بخش زیادی از آمار نزاع‌ها و کشته‌شدگان کاهش می‌یابد.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌‌وگو با خانه ملت، با یا‌دآوری اعلام وصول طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد از سوی هیأت رئیسه مجلس، تصریح کرد: به‌طور حتم با تصویب این طرح حجم قابل توجهی از جرایم مرتبط با سلاح سرد کاهش پیدا می‌کند.

نماینده مردم نجف‌آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه با تصویب و اجرای قانون ممنوعیت استفاده از سلاح سرد تنها ادوات غیرمتعارف جرم شناخته می‌شود، گفت: با وجود تصویب این طرح، صادارت سلاح سرد و استفاده این ابزار در نمایش‌ها آزاد است، همچنین کارد و چاقوهای معمولی مشمول این قانون نمی‌شوند.

وی درباره مجازات‌ پیش‌بینی ‌شده برای طرح ممنوعیت به کارگیری سلاح سرد، توضیح داد: حبس از ۹۶ روز تا ۶ ماه و جزای نقدی از یک تا سه میلیون تومان جزء مجازات‌های این طرح است، از طرف دیگر قضات می‌توانند در موارد نزاع‌های عمومی حکم به قصاص دهند.

ابوترابی با اعلام اینکه متأسفانه سالانه یک‌هزار و صد نفر به وسیله سلاح‌های سرد در کشور کشته می‌شوند، گفت: حدود ۹۰ درصد کشته‌شدگان در گروه سنی جوان بوده، ضمن اینکه ۹۰ درصد این افراد در نزاع‌های خیابانی کشته شدند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: در واقع با تصویب و اجرایی شدن طرح ممنوعیت استفاده از سلاح سرد، بخش زیادی از آمار نزاع‌ها و کشته‌شدگان کاهش می‌یابد، از این‌رو در شرایط کنونی تصویب این طرح در قیاس با طرح‌های دیگر اولویت دارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون بسیاری از تجاوزها به عنف و زورگیری‌ها در کشور با استفاده از سلاح سرد انجام می‌شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی با توجه به افزایش جرایم مرتبط با سلاح سرد ضرورت تشدید مجازات‌ها و برخورد قاطعانه با این دست از جرایم به وضوح احساس می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha