سلامت نیوز : غلامحسین الهام پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس رؤسای جمعیت هلال احمر در سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است اظهار داشت: همه آنهایی که دغدغه نجات انسانی را دارند از قشرهای مختلف مردم در این جمعیت داوطلبانه و بی‌هیچ چشم‌داشتی فعال‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: در مقابل سیاسیون که کارشان بحرانی کردن مدیریت‌هاست شما بحران‌ها را مدیریت می‌کنید و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های روز افزون بتوانیم از سوانح و حوادث کاسته و سطح خدمات رسانی را ارتقا دهیم همانطور که تاکنون این امر را شاهدیم.

الهام با اشاره به اینکه امروزه در جوامع دنیا دو مفهوم حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه مطرح است اذعان داشت: در حقوق بشر اختلاف در مبانی بسیار گسترده است و مفهوم واحدی برای انسجام و گفت‌وگوی مشترک بین همه جوامع نیست از حرمت خانواده گرفته تا تصویر اخلاقی و حمایت از هم‌جنس بازی در گسترده مفهوم حقوق بشر قرار می‌گیرد که در هر جامعه‌ای متفاوت است اما حمایت بشردوستانه می‌تواند در تمام جوامع وجود داشته باشد که نمونه آن حمایت از افرادی است که در حوادث و بلایا آسیب دیده‌اند و نیاز به کمک دارند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: انسان‌دوستی و صلح‌خواهی در خمیر مایه ما ریشه دارد و در اندیشه اسلامی ما در شرایط سخت و جنگ قواعد انسان‌دوستانه حاکم است چرا که نجات دادن یک انسان مثل حیات بخشیدن به کل بشریت است.

وی امدادرسانی جمعیت هلال احمر را در اقصی نقاط کشور مطلوب عنوان کرد و گفت: امدادرسانی در زلزله آذربایجان، خراسان جنوبی و حادثه مازندران نمونه بارز آن است که حتی رهبر انقلاب هم آن را بی‌نظیر توصیف کردند.

الهام تصریح کرد: همه چیز در جمعیت هلال احمر بوی رحمت دارد و تسکین دهنده عالم بشریت است حتی سگ‌هایی که به خدمت گرفته می‌شوند مأمور نجات‌بخشی یک انسان هستند در حالی که در غرب پلیس‌ها از سگ‌ها برای دستگیری و هجوم به انسان استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: در مواقع اضطرار و زمانی که هیچ راهی نیست این جمعیت هلال احمر است که به کمک می‌آید و امداد‌گران آن مأموران الهی برای نجات هستند و تعیین آرامش و تسکین آلام انسانی رسالت تک‌تک امدادگران هلال احمر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha