سلامت نیوز : این تحقیقات پزشکی حاکی است: مصرف منظم قهوه به طور روزانه با میانگین چهار فنجان در روز می تواند احتمال مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان را کم کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ جمعیت سرطان آمریکا در جدیدترین گزارش خود آورده است: افرادی که بیش از چهار فنجان قهوه در روز مصرف می کنند؛ به طور قابل ملاحظه‌ای احتمال مرگ آنها در اثر ابتلا به سرطان دهان کاهش می‌یابد.

محققان همچنین دریافتند: افرادی که به مصرف قهوه عادت داشتند، به میزان 50 درصد کمتر در معرض خطرات مرگ ناشی از ابتلا به سرطان دهان و حلق در مقایسه با افرادی بودند که قهوه مصرف نمی‌کردند یا با میانگین کمتری گاه گاهی آن را مصرف می‌کردند.

قهوه یکی از مهمترین و بیشترین نوشیدنی‌های مصرفی در سطح گسترده در جهان است و حاوی ترکیبات گوناگون مهم آنتی اکسیدان و پلی فنول و سایر ترکیبات بیولوژیک موثر است که به محافظت از انسان در برابر ابتلا به تومورهای سرطانی و تکثیر آنها کمک می کند.

این درحالی است که تحقیقات نشان می دهد سرطان دهان و حلق یکی از شایع ترین سرطانها در جهان است و علم معاصر با دلایل ثابت کرده است که قهوه و ماده کافئین دارای خواص پیشگیرانه است و از گسترش سرطان دهان و حلق جلوگیری می‌کند.

محققان همچنین دریافته‌اند که مصرف قهوه، دردهای ناحیه کتف و گردن را به خصوص برای افرادی که روزانه تحرک کمی دارند مانند افرادی که با رایانه کار می‌کنند، کاهش می‌دهد.

در همین حال، تحقیقات نشان داده است که مصرف قهوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پوست کارسینوم سلول بازال را کاهش دهد.

محققان در تحقیقات جدید خود همچنین دریافته‌اند که خوردن بیش از 5 فنجان قهوه در روز برای زنانی که می‌خواهند از طریق روش IVF باردار شوند؛ خطرناک است و اصلا توصیه نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha