سلامت نیوز : محمد جهانگیری در گفت و گو با فارس، افزود: این مرکز به صورت یک سایت اینترنتی به آدرس WWW.HICOIC.COM در حاشیه سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت در ایران افتتاح شد و تاکنون بیش از 100 بیمارستان و آژانس گردشگری از 25 کشور عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در این مرکز ثبت نام کرده اند.

وی گفت: در این سایت همه اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با ارائه خدمات گردشگری سلامت و آژانسهای گردشگری و مراکز ارائه خدمات حمل و نقل بیماران که مجوزهای قانونی را از دستگاههای نظارتی و متولی کشورهایشان داشته باشند، می توانند ثبت نام کنند و اطلاعات خود را در معرض دید بیماران و نیازمندان خدمات گردشگری سلامت قرار دهند.

نایب رئیس انجمن بین‌المللی خدمات گردشگری سلامت ادامه داد: ایجاد این مرکز اطلاع رسانی از جمله مفاد مورد تأکید و تأیید وزرای کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی است که در ایران عملیاتی شده است.

جهانگیری گفت: این سایت در زمان حاضر تنها مرجع معتبر اطلاع رسانی گردشگری سلامت در بین کشورهای اسلامی است که امیدواریم با حمایت دولت تقویت شود تا کشورهای دیگر رقیب این محوریت را از ایران نگیرند.

دبیرعلمی سومین کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت افزود: این سایت به 5 زبان فارسی،انگلیسی، عربی،فرانسه و ترکی فعالیت می کند و علاوه بر بیماران کشورهای مختلف، بیماران داخلی کشورمان نیز می توانند از اطلاعات خدمات مراکز بیمارستانی و گردشگری سلامت استفاده کنند.

جهانگیری گفت: یکی از خدمات این سایت نوبت دهی و پذیرش آنلاین بیماران در برخی بیمارستان‌های کشور است که اجازه ارائه این خدمات را در سایت مرکز اطلاعات گردشگری سلامت کشورهای اسلامی داده اند و بیماران از سراسر جهان و داخل کشور می توانند از این خدمات استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha