سلامت نیوز :ابوالحسن فقیه پیش از ظهر امروز در نخستین اجلاس رؤسای جمعیت هلال احمر در سراسر کشور که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است از رونمایی تجهیزات جدید امدادی با حضور رئیس جمهور خبرداد و گفت: رونمایی از این تجهیزات به بازسازی و نوسازی تجهیزات امدادی در سراسر کشور کمک می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ فقیه ادامه داد: سعی کرده‌ایم تا خودروهای نجات را که از قوی‌ترین خودروها هستند با استفاده از توانمند‌سازی داخل تولید کنیم تا در مواقع بحران مورد استفاده قرار گیرند.

توزیع آمبولانس نجات، موتور آمبولانس، خودروهای چند منظوره و چادره‌های اقلیمی خاص نیز از دیگر تجهیزاتی است که فردا با حضور رئیس جمهور رونمایی خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد تعداد کارکنان این جمعیت گفت: 6 هزار نفر در سراسر کشور جزء نیروی انسانی جمعیت هلال احمر هستند و بیش از 2 میلیون نفر داوطلب در این جمعیت آماده انجام خدمات بشردوستانه‌اند.

وی در مورد جایگاه این جمعیت در فدراسیون جهانی گفت: آماری که برای امدادرسانی در زلزله آذربایجان ثبت کردیم برای امداد و نجات در دنیا رکورد محسوب شد چرا که در زلزله خراسان جنوبی ساعت 8 شب زلزله اتفاق افتاد و ساعت 2 بامداد چادرها نصب شده بودند.

فقیه در مورد وضعیت آموزش عملیاتی امداد 5 میلیون نفر در سراسر کشور گفت: با ورود بحث‌های امداد و نجات و کمک‌های اولیه در کتاب‌های درسی و موارد آموزشی، قاعدتاً تعدادی از افراد این آموزش‌ها را در مقاطع تحصیلی به صورت رسمی می‌گذارند علاوه بر آن دوره‌های متعددی در شهرستان‌ها برگزار می‌شود و با الگوهایی که در سازمان جوانان برگزار می‌شود پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال رقم 5 میلیون نفر را هم رد کنیم.

فقیه در پاسخ به اینکه چقدر از کمک‌های کشورهای خارجی برای امدادرسانی در حوادث غیرمترقبه مانند زلزله آذربایجان بهره می‌برید گفت: کمک دیگر کشورها معمولا اقدامی بشردوستانه است که ما جلوی کمک کسی را نمی‌گیریم و اگر باز هم اتفاقی بیفتد از کمک سایر کشورها استقبال می‌کنیم ولی در حادثه آذربایجان کمک کشورهای خارجی در مقایسه با کمکی که ما به دیگر کشورها می‌کنیم چشمگیر نبود و به توان امدادی خودمان فکر می‌کردیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد میزان آمادگی این سازمان در مورد مواجهه با زلزله احتمالی تهران گفت: این سازمان در تمام کشور آمادگی مناسبی چه از نظر تجهیزات، وسایل جستجو و نجات و چه از نظر چادر و نیرو دارد ولی وضعیت تهران بسیار متفاوت است.

وی ادامه داد: مدیریت بحران در تهران بر عهده هلال احمر نیست و ما فقط دستگاه کمک کننده هستیم ولی در تهران به دلیل عدم هماهنگی که وجود دارد و متولیان مربوطه به طور جدی به فکر بحران تهران نیستند که قطعا مشکلاتمام در بحران تهران از سایر قسمت‌ها بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha