سلامت نیوز : ابراهیم خادم ظهر امروز در کنفرانس بین‌المللی گردشگری سلامت کشورهای اسلامی در بیمارستان رضوی مشهد اظهار کرد: نظریات جهانی شدن ارتباطات نقطه عطفی در راستای نگاه به درآمدزایی از مسیر دیگر هنر و صنایع شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: بحران مالی در اروپا، آسیا و بروز و ظهور اینترنت در عصر ارتباطات کشورهای جهان را بیشتر به سمت و سوی درآمدزایی از دیگر صنایع ترغیب کرد.

خادم با بیان اینکه ایران زمین از کهن ترین جاذبه های گردشگری سلامت و درمان در ادوار تاریخی تلقی می‌شود، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی علاوه بر ظرفیت‌های عظیم خود در اکوتوریسم و مواهب طبیعی، در بخش پزشکی نیز نام‌آوری و شهرت بسیاری داشته و طب سنتی اسلامی با قدمت و پیشینه علوم پزشکی و درمانی خود نشانگر این ظرفیت در گردشگری سلامت است.

وی تصریح کرد: امروز شاهد رشد علم پزشکی در بخش کشت سلول‌های بنیادی و درمان ناباروری هستیم و این نقطه روشنی در مسیر اعتلای بهداشت و درمان کشور بشمار می‌رود.

مسئول کلینیک تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به جایگاه ارزشمند طب سینایی یا همان طب سنتی اسلامی در کنار علوم پیشرفته اذعان کرد:  در حال حاضر طب سنتی با احیای دوباره خود توسط وزارت بهداشت با عنوان یک رشته دانشگاهی در علوم پزشکی تعریف و علاقه‌مندان و پذیرفته‌شدگان می‌توانند به شکل آکادمیک علم پزشکی سنتی را فراگیرند.

خادم یادآور شد: طب سنتی در دو بخش آموزش آکادمیک و پذیرش بیماران فعالیت کرده و نقطه اوج این شکوفایی پذیرش بیماران در سطح بین‌المللی و ارتقا خدمات ارائه شده به بیماران است.

مسئول کلینیک تخصصی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اتحاد و تجمیع کشورهای اسلامی سبب احیا طب سنتی اسلامی و تعامل بیشتر ملل اسلامی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha