سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کرمانشاه معتقد است کمبود دارو در درازمدت صدمات جبران‌ناپذیری به بیماران تالاسمی وارد کرده است و به قلب و کبد آنها آسیب می‌رساند.

«جواد همت‌گر» در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: معضل کمبود داروهای بیماران تالاسمی سراسری است و با وجود این‌که مسوولان در زمینه‌ی برطرف کردن این مشکل قول‌های مساعدی هم داده‌اند، اما هنوز این بیماران از کمبود دارو رنج می‌برند.

وی با بیان این‌که کمبود دارو مشکلات فراوانی برای این بیماران بوجود می‌آورد، ادامه داد: اگر بیماران تالاسمی نتوانند داروهای مورد نیاز خود را به موقع استفاده کنند، به علت افزایش میزان آهن بدن در دراز مدت با مشکلات کبدی، قلبی و عروقی روبرو می‌شوند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران تالاسمی کرمانشاه گفت: هم‌اکنون کمبود داروهای تزریقی و خوراکی مورد نیاز بیماران تالاسمی مشکلات فراوانی برای این بیماران بوجود آورده است.

همت‌گر با اشاره به این‌که انجمن تالاسمی استان کرمانشاه از امسال به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: هم‌اکنون 305 نفر عضو این انجمن هستند.

وی افزود: کمک‌های مالی جزئی، اعزام ماهیانه‌ی شماری از بیماران برای اقدامات درمانی به تهران، برگزاری نشست‌ها برای بهبود کیفیت درمان و کم‌تر کردن دغدغه‌های بیماران از برنامه‌های این انجمن است.

همت‌گر توجه بیشتر به بیماران تالاسمی را از خواسته‌ های بیماران تالاسمی از مسوولان دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha