سلامت نیوز :متخصصان تغذیه و سلامت تاکید کردند نوشیدن تنها دو فنجان شیر گاو در روز می‌تواند مقدار آهن و ویتامین D مورد نیاز بدن اکثر کودکان را تامین کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر جوناتان ماگوییر، متخصص تغذیه اطفال در بیمارستان «سنت میشل» که سرپرستی این مطالعه را بر عهده داشته یادآور شد: بیشتر والدین از ما سوال می‌کنند که چه مقدار شیر برای تامین نیاز روزانه بدن کودکانشان کافی است. از آنجا که تاکنون توصیه‌های تخصصی در مورد مقدار مشخص مصرف شیر شفاف و مشخص نبوده، ما نیز مطالعه دقیقی را برای پیدا کردن پاسخ این سوال آغاز کردیم.

دکتر ماگوییر و دستیاران وی بررسی کردند که مصرف شیر گاو چه تاثیری روی ذخایر آهن و ویتامین D در بدن کودکان دارد. آهن و ویتامین D دو ریز مغذی مهم موجود در شیر هستند. این مطالعات روی بیش از 1300 کودک دو تا پنج ساله انجام گرفت.

این متخصصان دریافتند کودکانی که بیشتر شیر گاو مصرف می‌کنند ذخیره ویتامین D بالاتر اما ذخیره آهن کمتری دارند.

ماگوییر تاکید کرد: نتایج آزمایشات ما نشان داد مصرف دو فنجان شیر گاو هم ویتامین D و هم آهن مورد نیاز بدن کودک را به مقدار مناسب تامین می‌کند در حالی که مصرف بیش از دو فنجان شیر گاو موجب کاهش ذخیره آهن در بدن کودک می‌شود و نقشی مهم در افزایش تاثیر ویتامین D ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha