سلامت نیوز : دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه در حال حاضر با کمبود گسترده دارویی در کشور مواجه نیستیم و 600 قلم داروی اساسی در بازار موجود هستند، گفت: اگر دارویی دچار کمبود شود، با جایگزینی داروی مشابه دیگر آن را برطرف می‌کنیم.

دکتر جلیل سعیدلو در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی شرکت‌های دارویی برای ذخیره مواد اولیه، در حال حاضر با کمبود جدی دارویی روبرو نیستیم، عنوان کرد:‌ البته میزان ذخایر دارویی شرکت‌ها کاهش پیدا کرده است ولی کمبود محسوس نداریم و با تلاش سازمان غذا و دارو و کارخانه‌ها، مشکلات برطرف شده است و کمبود هم اگر پیش بیاید جایگزین می‌شود.

وی ادامه داد: ممکن است شرکتی، دارویی را نداشته باشد اما شرکت دیگری آن دارو را تولید کند که جایگزینش می‌کنیم. به این معنا که در داروخانه‌ها با پیشنهاداتی که به بیمار ارائه می‌دهند و یا با تماسی که با پزشک می‌گیرند، سعی می‌کنند این مسئله را با تحویل داروی مشابه مدیریت کنند.

سعیدلو با بیان اینکه در حال حاضر شیرخشک وضعیت بدی ندارد، عنوان کرد: شیر خشک هم مانند داروهاست. ممکن است مقطعی کمبود ایجاد شده باشد، اما با گذشت زمان جبران شده است.

دبیر انجمن داروسازان تهران با بیان اینکه برخی داروهای گران قیمت وارداتی نیز در مقاطعی با کمبود روبرو شده‌اند، گفت: کمبود دارو به صورت مقطعی وجود دارد اما گسترده نیست. اکنون با گسترش تعداد کارخانه‌ها و پیش‌بینی‌های خوبی که در این زمینه صورت پذیرفت، وضعیت سیستم دارویی کشور مدیریت شده است. ولی اگر مشکلات تامین منابع ارزی به همین شکل ادامه پیدا کند وضعیت می‌تواند بدتر شود.

سعیدلو همچنین با بیان اینکه جلسات با مسوولان دارایی در خصوص بحث «افزایش مالیات بر درآمد داروخانه‌ها» همچنان ادامه دارد، عنوان کرد: امید است با تعامل مناسب، فشاری که به دلیل افزایش مالیات بر دوش داروخانه‌هاست، برداشته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha