سلامت نیوز : پزشکان در یک آزمایش متفاوت موفق شدند از یک شیوه جدید جراحی روی کلیه‌ها با استفاده از امواج رادیویی برای درمان فشار خون بالا استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان می‌گویند در این روش با استفاده از امواج رادیویی می‌توان اعصاب بیش فعال را ظرف 30 دقیقه در اطراف کلیه از بین برد و به این ترتیب به درمان میلیونها بیمار مبتلا به فشار خون بالا کمک کرد.

این روش شامل سوزاندن بافت عصبی در اطراف عروق کلیوی است و برای بیماران مبتلا به فشار خون که مشکل آنها با دارو درمان نشده است، بکار می‌رود.

گروه متخصصان استرالیایی که این روش 30 دقیقه‌ای منحصر به فرد و جدید را ارائه کرده‌اند معتقدند که دستاورد آنها به معنی پایان بخشیدن به روش مصرف قرص‌های مختلف برای رساندن به فشار خون به حد طبیعی است.

متخصصان استرالیایی هم چنین بر این باور هستند که نتایج این یافته می‌تواند روشهای درمانی فشار خون بالا را متحول سازد و کارشناسان بهداشتی انگلیس نیز با تاکید بر کارایی روش جدید این اظهارات را تایید کرده‌اند.

پروفسور گارت بیورز از متخصصان مرکز مطالعات فشار خون انگلیس در گفت و گویی با روزنامه دیلی اکسپرس اظهار داشت: تکنیک جدید بسیار جالب است و می‌تواند شمار زیادی از مبتلایان به فشار خون بالا را درمان کند. این شیوه حتی ممکن است نیاز به مصرف داروها برای کنترل این مشکل پزشکی را نیز برطرف سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha