سلامت نیوز : نماینده‌ی مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از ناهماهنگی‌ میان مسئولان، اظهار کرد: بیماران جز رنج بیماری نباید دغدغه‌ی دیگری داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ امیرحسین قاضی‌زاده در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس، گفت: آنچه امروز در مجلس نهم به عنوان روند‌ها و فرآیندهای سیاسی و نحوه‌ی آرایش گفتمانی در صحن مجلس دیده می‌شود، با بحث و نظرهای فراوان همراه است و این نشانه‌ی حساسیت بالا در سطح جامعه است که تجلیات آن را در مسائلی چون سوال از رئیس جمهور، روابط بین قوا، پرداختن به مسائل اصلی و فرعی بر اساس مقتضیات جامعه و گفتمان مقام معظم رهبری، اصلاح قانون ریاست جمهوری و امثال آن را در گفتار سخن‌گویان و مناظرات و نطق‌ها و مصاحبه‌ها می‌توان دید.

وی ادامه داد: اختلاف گفتمان بر سر نحوه ارتباط با دستورات و منویات مقام معظم رهبری است؛ یک جریان می‌گوید نمایندگان، نمایندگان ملت هستند؛ نه کس دیگری و در چارچوب قانون اساسی حق دارند؛ باید به این وظیفه عمل کنند و اگر در جایی رهبری تشخیص دادند بر اساس حکم حکومتی، آن هم دستور مستقیم، جلوی آن را خواهند گرفت.

این عضو کمیسیون اجتماعی با اشاره به گروه دیگری که مدعی هستند تنها خود به ولایت مطلقه فقیه معتقد هستند، تصریح کرد: این گروه تفکر خود را برخاسته از نوع نگاه به جایگاه امامت در مذهب شیعه می‌دانند و معتقدند که منشاء قدرت موجود در نماینده مجلس یا دولت بر اساس حکم الهی است که «الحکم لله و لالرسول» و مجلس به عنوان دستیار ولایت در قانون گذاری بوده و آنچه باید دنبال کند سیاست‌های ابلاغی ایشان است.

قاضی‌زاده بیان کرد: امام جامعه به همراهی دولت و مجلس نیاز دارد؛ نه اینکه مرتب در حال کنترل و نظارت و اصلاح رفتار آنان باشد و به گفته رهبر انقلاب قوه مقننه شانی از شئونات ولایت است.

نماینده‌ی مردم مشهد و کلات با بیان اینکه در نظام مردم سالاری دینی حضور مردم در انتخابات برای اعلام حضور در حمایت ولایت بر اساس رابطه است، امام و امام امت مبتنی بر رابطه حق و تکلیف در جبهه اقدام و مبارزه است، گفت: مسئولین یاری مردم نسبت به امام را نمایندگی می‌کنند، نه چیز دیگری.

وی در ادامه به مشکل تامین داروهای ضروری اشاره کرد گفت: علی رغم تاکید مقام معظم رهبری مبنی به اینکه بیمار جز درد و رنج بیماری نداشته باشد، با دستاویز قرار دادن شرایط خاص ارز کشور، مردم ما، به ویژه خانواده‌هایی که بیماران صعب‌العلاج دارند و از بیماری عزیزشان هم چون شمع می‌سوزند، در روزهای گذشته در کنار مشکلات غیر قابل وصف و چند جانبه تامین دارو، شاهد انتشار اخباری هستند که فصل مشترک آنها ناهماهنگی بین مسئولان است.

قاضی‌زاده با انتقاد از ناهماهنگی میان مسئولان، اظهار کرد: با توجه به مطالبات گسترده مردم در زمینه تامین دارو، مسئولان باید پاسخگو باشند و لذا از مسئولین مربوطه می‌خواهم اطلاع رسانی لازم را در این زمینه انجام دهند تا از التهاب به وجود آمده و در افکار عمومی کاست.

این عضو کمیسیون اجتماعی در ادامه حضور پرشور مردم در انتخابات را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد:‌لازم است همه اندیشمندان و صاحب نظران حوزه علوم اجتماعی و مسئولین دستگاهها و نهادهای مربوط و بیش از همه، اصحاب آبرومند رسانه بکوشند از لحظات باقی مانده تا انتخابات در جهت هم گرایی هر چند بیشتر جامعه و آموزش جامعه پذیری استفاده نمایند.

قاضی زاده در ادامه به توسعه تفکر جامعه سالم، اشاره کرد و گفت: چشمان مشتاق در سراسر جهان ارائه الگوی عملی جامعه‌ای سالم، عادل و پیشرفته را از جمهوری اسلامی ایران انتظار می‌کشند که علی رغم تلاش قابل تقدیر افراد کرسی‌های نظریه پردازی و با وجود برخی سرفصل‌های مختلف در وظایف کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی و دستگاههای اجرایی باید اذعان کرد در سطح نظریه پردازی و سیاست‌گذاری برای شکل‌گیری و ارائه جامعه سالم و متمدن متناسب با زندگی بشر قرن 21 ، با هویت نبوی و علوی زمینه سازی برای تشکیل جامعه مهدوی، هنوز ساز و کار موثر نداشته‌ایم.

وی در پایان آور شد: با توجه به بیانات رهبری مبنی بر سبک زندگی، به نظر می‌رسد مجلس شورای اسلامی به عنوان رکن قانون‌گذاری کشور باید ابتدا نهادسازی متناسب و درخور این مطالبه را از درون آغاز نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha