محققان اعلام كردند: افرادی كه در گذشته از بیماری سرطان روده جان سالم به در برده‌اند، در صورت مصرف مواد غذایی حاوی مقادیر زیادی گوشت قرمز و غذاهای چرب، 3 برابر بیشتر از افرادی كه این گونه‌ رژیم‌های غذایی را ندارند در معرض بازگشت این بیماری و حتی مرگ ناشی از آن قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، بر اساس نتایج پژوهشی كه در مجله انجمن پزشكی آمریكا منتشر شده است، مصرف زیاد گوشت قرمز و مواد غذایی چرب خطر ابتلای مجدد به بیماری سرطان روده را در افرادی كه در گذشته نیز این بیماری را تجربه كرده و درمان شده‌ بودند، افزایش می‌دهد.

این در حالی است كه مطالعات قبلی نیز نشان داده بود كه برخی از فاكتورهای غلط در الگوی زندگی مانند مصرف مواد غذایی پرچرب بویژه اگر با مقادیر زیادی گوشت قرمز همراه باشد، می‌تواند خطر ابتلا به سرطان روده را كه یك سرطان مهم مرگبار است، تشدید كند.

این مطالعه برای اولین بار نشان داده است كه رژیم غذایی می‌تواند در بازگشت سرطان روده در افرادی كه در گذشته درمان شده‌اند، موثر باشد.

در این پژوهش جفری میرهارت از انستیتو سرطان دانا- فاربر در بوستون و دستیاران وی بر روی 1009 بیمار كه در مرحله سوم سرطان روده بودند و به شیمی درمانی به همراه روشهای دیگر معالجه تحت درمان قرار گرفتند، مطالعات خود را انجام دادند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha