نسبت ازدواج به طلاق در استان تهران برابر است با ۳/۲ درصد یعنی هر سه مورد ازدواج به یک طلاق ختم می‌شود

سلامت نیوز : مدیركل ثبت احوال استان تهران گفت: در سال جاری ۲۰ هزار و ۸۹۷ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که آمار‌ها بیانگر این است که این واقعه ۶ درصد رشد داشته روزانه ۹۰ ازدواج رخ داده که در هر ساعت از روز ۴ طلاق صورت گرفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ سید احمد قشمی امروز صبح در نشست خبری با بیان اینکه در هر ماه ۴۹۴ نفر در استان تهران به دنیا می‌آید، اظهار کرد: در واقع هر ساعت ۲۱ نوزاد متولد می‌شود و تعداد ولادت‌های ثبت شده مردان ۶۲ هزار و ۷۸۲ مورد و تعداد ولادت‌های ثبت شده زنان ۵۸ هزار و ۶۳۹ مورد است.

وی با بیان اینکه نسبت جنسی ولادت برابر است با ۱۰۷ نوزاد پسر و ۱۰۰ نوزاد دختر، تصریح کرد: بیشترین ولادت‌های ثبت شده مادر در گروهی سنی ۲۵ تا ۲۹ است و رشد موالید در ۸ ماهه امسال به نسبت سال گذشته ۱/۵ درصد رشد داشته است.

مدیركل ثبت احوال استان تهران در باره واقعه فوت نیز گفت: در ۸ ماه امسال روزانه ۱۳۵ فوت رخ داده است در واقع در هر ساعت از روز ۶ مورد فوت صورت می‌گیرد تعداد فوت‌های ثبت شده درمردان ۱۹ هزار و ۶۴ مورد و در بخش زنان ۱۴ هزار و ۲۶۷ مورد است.

وی با بیان اینکه وقایع فوتی در ۸ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: در مجموع در ۸ ماهه امسال ۳۶ هزار و ۴۳۱ واقعه فوت رخ داده است و بیشترین علت‌های فوت قلبی و عروقی است و بعد از آن سرطان و تومور‌ها است البته ۱۳ مورد دیگر علت فوت در استان تهران شناسایی شده است.

قشمی با اشاره به اینکه ثبت واقعی ازدواج در ۸ ماه امسال ۱/۷ دهم کاهش داشته است، گفت: در مجموع امسال ۷۲ هزار و ۲۴۸ واقعه ازدواج به ثبت رسیده است و در هر شبانه روز ۲۸۷ مورد و در هر ساعت ۱۲ ازدواج صورت می‌گیرد بیشترین ازدواج ثبت شده در فاصله سنی ۲۵ تا ۲۹ برای مردان و ۲۰ تا ۲۴ برای زنان است.

وی ادامه داد: میانگین سن ازدواج ثبت شده در ۸ ماه امسال برای زوج برابر است با ۲۸/۸ و برای زوجه ۲۴/۸ است.

به گفته مدیركل ثبت احوال استان تهران در سال جاری ۲۰ هزار و ۸۹۷ واقعه طلاق به ثبت رسیده است که آمار‌ها بیانگر این است که این واقعه ۶ درصد رشد داشته روزانه ۹۰ ازدواج رخ داده که در هر ساعت از روز ۴ طلاق صورت گرفته است.

قشمی گفت: بیشترین طلاق‌های ثبت شده مربوط به کسانی است که طول مدت ازدواجشان یک تا ۲ سال بوده و بعد کسانی که کمتر از یک سال ازدواج کرده‌اند همچنین بیشترین طلاق ثبت شده زوج در فاصله سنی ۳۰ تا ۳۴ سال و زوجه در فاصله سنی ۲۵ تا ۲۹ سال است.

وی تاکید کرد: نسبت ازدواج به طلاق در استان تهران برابر است با ۳/۲ درصد یعنی هر سه مورد ازدواج به یک طلاق ختم می‌شود.

مدیركل ثبت احوال استان تهران درباره فراوانی نام‌های انتخاب شده در استان در ۶ ماهه نخست گفت: امیرعلی، محمدطا‌ها، امیرحسین، ابوالفضل، علی، امیرعباس، محمدمهدی، محمد، حسین، طا‌ها، امیرمهدی، امیرمحمد، محمدحسین، ماهان، پارسا برای پسران و فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، ریحانه، هستی، سارینا، ر‌ها، باران، ستایش، النا، ثنا، زینب، یسنا، هلیا و الینا بیشترین فراوانی برای نوزادان دختر است.

قشمی همچنین با بیان اینکه در سال جاری ۹ هزار و ۱۶ مورد تغییر نام خانوادگی در استان تهران به ثبت رسیده است گفت: بیشترین درخواست‌ها در بخش بلامعارص با تعداد ۱۶۳۶ مورد صورت گرفته است.

وی ادامه داد: حداکثر زمان درخواست تغییر نام خانوادگی در استان تهران یک تا ۱۵ روز به طول می‌انجامد و هزینه آن نیز ۵ هزار تومان است.

قشمی در پایان گفت: تمامی تولد‌ها به صورت انلاین در سیستم اداره ثبت تهران ثبت می‌شود و وقایع ازدواج، طلاق و فوت نیز در اولین فرصت در سامانه اداره کل تهران به ثبت می‌رسد همچنین ۲۰ تا ۱ ماه زمان می‌برد تا این وقایع برای ستاد هدفمندی یارانه‌ها ارسال و اعمال شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha