سلامت نیوز : در شهری همچون تهران با کوچه پس کوچه‌های باریکش باید همیشه گوش به زنگ بود که اگر حادثه‌ای رخ داد، در دقایق اولیه بهترین کار ممکن انجام گیرد. به همین علت تعدد ایستگاه‌های 125 برای کلانشهری همچون تهران از ضروریات اولیه بود به‌طوری که از حدود 6سال گذشته پایتخت‌نشینان شاهد افزایش تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر تهران بوده‌اند. از طرفی قرار است تعداد این ایستگاه‌ها تا پایان سال‌جاری به عدد120 برسد. این در حالی است که برخی ایستگاه‌ها جدید الاحداث بوده و برخی دیگر بازسازی شده‌اند. سید رضاخوشزاد، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ‌تهران با بیان‌اینکه تکنولوژی و پیشرفت آتش‌نشانی در شهر تهران با دیگر کشورهای دنیا برابری می‌کند، می‌گوید: «با تمهیدات صورت گرفته تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی تا پایان سال 92 به 120ایستگاه خواهد رسید.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ به گفته او سازمان آتش‌نشانی امسال توانسته است، تجهیز 125مدرسه، مجتمع مسکونی، مسجد و حسینیه و همچنین توزیع بیش از 10هزار خاموش‌کننده رایگان در تهران را در هفته بزرگداشت روز آتش‌نشان به انجام رساند. رئیس سازمان آتش‌نشانی درباره اهداف شهردار تهران برای افزایش توان عملیاتی سازمان آتش‌نشانی ادامه می‌دهد: «این موضوع برای خدمت‌رسانی و توسعه بیشتر ایستگاه‌ها بسیار مهم است. همچنین موتورسواران آتش‌نشان، سامانه اطلاع‌رسانی و ایجاد خانه‌های ایمنی از موضوعاتی است که در این چند وقت اخیر به آن‌ها پرداخته شده است.»به گفته خوشزاد در هشت سال گذشته 48ایستگاه در تهران احداث شده که 20ایستگاه در مقابل زلزله نوسازی و 28ایستگاه جدید نیز در شهر تهران افتتاح شدند.

او درباره افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر تهران تاكید می‌كند: «تا پایان امسال 107ایستگاه به بهره‌برداری می‌رسد که این میزان تا پایان سال 92، به 120ایستگاه افزایش خواهد یافت که تامین 8زمین این مجموعه‌ها برعهده شهرداری‌های مناطق 22گانه بوده است.» رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برپایی ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیان می‌كند: «تنها ایستگاه والفجر نوسازی شده و مابقی کاملا جدیدالاحداث هستند، به‌طوری که 6ایستگاه در مساحت زیربنایی 7هزار و 700متر و زمینی بالغ بر 10هزار مترمربع با هزینه‌های بالغ بر هشت‌میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.»او با اشاره به ورود 120خودرو آتش‌نشانی به مجموعه 125 یادآور می‌شود: «این خودروها برای افزایش سرعت عمل در مقابل اطفای حریق به این مجموعه اضافه شده‌اند. این در حالی است که 140دستگاه موتورسیکلت جدید نیز برای تردد سریع‌تر در معابر در نظر گرفته شده‌اند.»‌

سیدرضا خوشزاد با اشاره به توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی و کاهش زمان رسیدن به محل حادثه نیز می‌گوید: «افزایش این تعداد ایستگاه باعث شده تا زمان رسیدن به محل وقوع حادثه از 4دقیقه و 50ثانیه به 4دقیقه و 28ثانیه کاهش یابد. امیدواریم این میزان نیز تا پایان سال‌جاری کاهش بیشتری داشته باشد.»اودر ادامه صحبت‌های خود به ایجاد سرای محلات اشاره می‌كند و می‌گوید: «نهادینه‌کردن فرهنگ ایمنی در زمینه حوادث آتش‌نشانی بسیار مهم است و به همین دلیل با کمک معاونت اجتماعی شهرداری تهران در نظر داریم این مورد را گسترش دهیم و تا پایان سال‌جاری در 374محله این موضوع را گسترش دهیم. با ایجاد کلاس‌های مختلف در مدارس و محلات ایمنی را در تمامی جهات به شهروندان آموزش دهیم.» مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با اشاره به تجهیزات پیشرفته ایستگاه‌های جدیدالاحداث بیان می‌كند: «تقریبا تمامی ایستگاه‌ها دو منظوره بوده و در شرایط خاص اطفای حریق و امداد و نجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این در حالی است که تجهیزات این ایستگاه‌ها نیز فراهم شده و به‌زودی این ایستگاه‌ها فعالیت خود را برای امدادرسانی به شهروندان آغاز می‌کنند.»به گفته او این ایستگاه‌ها تحت پوشش شبكه اطلاع‌رسانی خودكار ستاد فرماندهی سازمان قرار دارند و همچنین دارای امكانات ارتباطی بی‌سیم و خط تلفن نیز هستند.خوشزاد درباره تجهیزات ویژه این ایستگاه‌های آتش‌نشانی تاكید می‌كند: «در شرایط حاضر تعدادی خودرو سبك و سنگین ویژه اطفای حریق برای این ایستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha