سلامت نیوز : کمال‌الدین پیرمؤذن با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در اختصاص ندادن ارز مرجع به حوزه بهداشت به‌ویژه دارو، تصریح کرد: متأسفانه به‌علت کم‌کاری بانک مرکزی در چند وقت اخیر، حوزه بهداشت با مشکلات بسیاری روبه‌رو بوده است، که از این معضلات مردم بسیار آسیب دیده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه بانک مرکزی از اعتبار 5/2 میلیارد دلاری حوزه سلامت تنها بخش ناچیزی از آن را اختصاص داده است، گفت‌: تاکنون از این اعتبار تنها حدود 700 میلیارد دلار اختصاص داده شده که با توجه به گستردگی حوزه بهداشت و درمان، این اعتبار بسیار ناچیز است.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت، درمان و آموزش ‌پزشکی در چند هفته اخیر دغدغه‌های واقعی مردم در حوزه سلامت را بازگو کرده است، افزود: متأسفانه دولت به‌ویژه بانک مرکزی به جای اختصاص اعتبار برای واردات داروهای خاص، اقدام به واردات تجهیزات حیوانات و غذای سگ کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با تأکید بر اینکه اختصاص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی به موارد غیرضروری، عین بی عدالتی و تضییع حق مردم است، تصریح کرد: متأسفانه رئیس‌جمهور به جای برخورد با بانک مرکزی به‌علت عملکرد ضعیف و سوء مدیریت، از اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انتقاد می‌کند، که این اقدامات مطلوب نیست.

پیرمؤذن ادامه داد: بانک مرکزی در چند وقت اخیر منابع مملکت را برای واردات خودروهای لوکس یا خرید تجهیزات حیوانات داده ولی این اعتبارات را به حوزه بهداشت یا صنعت اختصاص نداده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قاطبه مجلس از عملکرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی حمایت می‌کند، گفت:‌ به طور حتم دولت به جای انتقاد و اعتراض به وزیر به‌علت اظهاراتش، باید از مسئولان وزارت بهداشت تقدیر و  تشکر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha