اگر 500 میلیون یورو اختصاص می یافت مشکل واردات دارو حل می شد.

رفع مشکل واردات دارو با اعتبار 500 میلیون یورویی

سلامت نیوز : حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با پانا، اظهار کرد: ما همچنان امیدواریم تا بانک مرکزی به قول خود عمل کرده و برای خرید داروهای مورد نیاز ارز مرجع مورد نیاز وزارت بهداشت را تامین کند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: ‌خوشبختانه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در چند ماه اخیر تعامل گسترده‌ای با وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و مسئولان حوزه ارزی داشته است .

نائب رئیس کمیسیون بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر تنها بخش کمی از داروهای مورد نیاز در کشور از خارج وارد می شود و ایران در تولید بیشتر داروها به خودکفایی رسیده است و بیشتر داروهای بیماران خاص و سرطانی و واکسن های مورد نیاز و نیز مواد اولیه داروسازی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تخصیص یک پنجمی ارز به حوزه دارو، ابراز کرد: واقعا جای تاسف دارد که این چنین حوزه دارو نادیده گرفته شده و عدم تامین ارز و اعتبار لازم به این حوزه، آسیب به سلامت جامعه است و این در حالی است که در مدت اخیر برای بخش‌های دیگر ارز موردنظر اختصاص داده شده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس پیگیر اختصاص ارز و وضعیت کنونی اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی است، گفت: به طور حتم چنانچه این میزان اعتبار به حوزه سلامت، اختصاص داده می‌شد تا حدودی مشکلات را حل می‌کرد.

وی در پایان از مسئولان بانک مرکزی خواست تا هرچه سریعتر نسبت به تامین اعتبار و ارز مورد نیاز حوزه دارو و سلامت اقدام کنند چرا که شماری از داروهای بیماران خاص و  سرطانی با کمبود رو به رو شده است.


"مرضیه وحید دستجردی" وزیر بهداشت و درمان در خصوص تامین ارز داروهای وارداتی اعلام کرده اند که داروهای مورد نیاز در گمرگ و در انتظار ارز لازم هستند تا ترخیص شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha