پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 63172

دلیل صافی کف پا ممکن است برای افراد چاق و حتی افرادی که آسیب و ضرایب مختلف به پای آنها خورده باشد اتفاق بیفتد.

آیا صافی کف پا فقط برای کودکان است؟
سلامت نیوز : دکتر فرزاد سعادت، فوق تخصص ارتوپدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  صافی کف پا عارضه ای است که در آن بیماران فاقد خمیدگی کف پا هستند، قوس کف پا نیروهایی که از طرف زمین به بدن اعمال می شود را کاهش داده و اجازه ورود به همه نیروهای وارده را به بدن نمی دهد.

وی افزود: علائم و نشانه های این اختلال شامل ایجاد ظاهر صاف در کف یک پا یا هر دو، خمیدگی کفش یا پاشنه کفش به سمت داخل، درد در اندام تحتانی درد در قسمت مچ پا، ایجاد تورم در قسمت داخل مچ پا و درد مچ پا می باشد.

سعادت اظهار داشت: عوارض صافی کف پا می تواند منجر به بروز عوارضی نظیر بروز التهاب در رباط های کف پا، التهاب زردی آشیل، از آنجایی که صافی کف پا بر روی نحوه ی قرارگیری سایر استخوان های بدن نیز اثر می گذارد می تواند منجر به بروز درد در مچ پا، زانوها و لگن شود.

وی در ادامه گفتگو اذعان داشت: درمان صافی کف پا با روش های توانبخشی و تمرین های توصیه شده توسط پزشک می تواند انجام پذیرد.سعادت در پایان افزود: صافی کف پا بیشتر در کودکان رخ می دهد که این صافی پا آنها به دو دسته تقسیم می شود.

1/ انعطاف پذیر
2/ غیر قابل انعطاف (سفت) که گروه اول نیاز به جراحی ندارند ولی گروه دوم به جراحی نیاز دارند.

امروزه در جامعه کف پای صاف یکی از علل شایع مراجعه بیماران به جراحان پا و مچ پا می باشد و گاهی اوقات دلایل آن می تواند مادرزادی، محیطی، چاقی آسیب ها و ضرایب مختلف به پا و یا مچ پا و یا التهاب مفصلی روماتیسمی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha