سلامت نیوز : گروهی از روانپزشکان استرالیایی می‌گویند با انجام اسکن‌های مغزی می‌توان احتمال ابتلا به اختلال دوقطبی را پیش از بروز علائم این اختلال در جوانان مستعد پیش بینی کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این روانپزشکان با مشاهده تفاوت‌های موجود در فعالیت‌های مغزی گروهی از جوانانی که علائم بالینی این بیماری را نداشتند و مقایسه آنها با یکی از والدین یا خواهر و برادری که احتمالا مبتلا به اختلال دو قطبی بوده‌اند، به نتایج فوق دست یافتند.

متخصص انستیتو «بلک داگ» در این باره اظهار داشت: این یافته حائز اهمیت است چون در حال حاضر بررسی سابقه خانوادگی و وراثت، تنها روش تشخیص خطر ابتلا به اختلال دوقطبی است. حتی اگر فردی سابقه خانوادگی ابتلا به این بیماری را نیز داشته باشد، فقط 10 درصد احتمال ابتلا وجود دارد.

پروفسور میشل که ریاست دانشکده روانشناسی دانشگاه «نیوسوات ویلز» را نیز عهده دار است در این آزمایشات آشکار ساخت که اسکن‌های مغزی در برابر تغییرات احساسی چهره بویژه در مورد احساس ترس، کاهش پیدا می‌کند.

مشاهده این تغییرات مغزی در اسکن‌ها می‌تواند به روانپزشکان کمک کند که پیش از بروز علائم این اختلال، احتمال ابتلا به آن را پیش بینی کرده و اقدامات درمانی و پیشگیرانه را زودتر آغاز نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha