سلامت نیوز :مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت از صرفه جویی 250 میلیارد ریالی با تولید 7 قلم کالای دندانپزشکی در داخل خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ شاهمرادی با اشاره به نمایشگاه ملی تولیدات دندانپزشکی برای ایجاد رقابت و انگیزه در بین تولیدکنندگان افزود: بسیاری از محصولات دندانپزشکی را در کشور تولید می کنیم که همه در حد نمونه خارجی هستند.

وی ادامه داد: 350 قلم واردات تجهیزات دندانپزشکی داریم که 113 قلم آن در داخل تولید می شود. درصدد تشویق تولیدکنندگان هستیم تا 200 قلم کالای دیگر را تولید کنند تا دراین حوزه به خودکفایی برسیم.

شاهمرادی گفت: در زمینه تولید یونیت‌های دندانپزشکی به مرحله صادرات رسیده ایم و در هفت قلم کالای دندانپزشکی تولیدی 25 میلیاردتومان صرفه جویی ارزی داشته ایم. لذا تکیه بر تولید داخل در این تحریم ها رمز موفقیت ماست. به دانشگاه های علوم پزشکی کشور هم ابلاغ کرده ایم که از کالاهای تولید داخل که کیفیت شان احراز شده استفاده کنند.

وی ادامه داد: برخی دستگاه ها هم تولید شده و در مراحل آخر تست است که بزودی پروانه ساخت می دهیم، چون این کالاها با سلامت مردم در ارتباط است باید از مراحل خاص خود عبور کند. یک طرح تشویقی هم داریم برای کسانی که وارد تولید شوند تا از این طریق از آنها حمایت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha