سلامت نیوز : رییس انجمن تالاسمی ایران با تاکید براینکه مجامع بین‌المللی متعهد شده‌اند دارو در تحریم‌ها مستثنی باشد، گفت: اما متاسفانه فشار زیاد است. پیگیر حقوق بیماران خود هستیم و از مجامع بین‌المللی احقاق حق خواهیم کرد. اگر مشکلی برای یکی از بیماران ما بوجود بیاید، این مجامع باید پاسخگو باشند.

دکتر مجید آراسته در گفت‌وگو با (ایسنا ) افزود:‌ این در صورتی است که مسئولان کشور تمام توان خود را برای تامین دارو بکار گرفته‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه اکنون وزارت بهداشت با استقرار سامانه ثبت داروهای خاص در داروخانه‌ها گام بزرگی جهت نظام‌مند کردن توزیع داروهای بیماران خاص برداشته است، گفت: یکی از مشکلات ما در این حوزه توزیع نامناسب دارو است.

رییس انجمن تالاسمی افزود: دارو در تمام نقاط کشور در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. به عنوان مثال وقتی دارو به مرکز استان می‌رسد بیشترین توزیع در همانجا انجام شده و کمتر در شهرستان‌ها صورت می‌پذیرد. البته وزارت بهداشت ثبت تمام اطلاعات بیماران خاص را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ کرده است تا بر اساس آن نیاز واقعی بیماران به دارو مشخص شود.

آراسته با اشاره به اینکه یکی دیگر از معضلات ما این است که گاهی دارو به اندازه کافی وارد نمی‌شود، عنوان کرد: این در صورتی است که اکنون ماهانه بین 600 تا 700 هزار ویال داروی تزریقی برای بیماران در سراسر کشور تقسیم می‌شود و نیاز دارویی ما قاعدتا نباید بیشتر از این میزان باشد.

وی افزود:‌ همچنین به علت عطشی که برخی نسبت به داروهای خارجی دارند و اطمینانی که هنوز به داروهای ایرانی پیدا نکرده‌اند، بر مصرف داروهای خارجی مصر هستند و این خود باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شود. پزشکان باید اطلاع رسانی کنند که داروهای ایرانی هم ایمن و سلامت هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha