پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 63180

سلامت نیوز : محققان دانشگاه روچستر انگلیس در جریان تحقیقات خود روی 5300 بیمار که از دردهای ناحیه پشت به خاطر مشکل در ستون فقرات رنج می برند، دریافتند که ضروری است برنامه ای برای آنها به منظور ترک سیگار کردن جهت رهایی از این دردها تدوین شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ محققان دریافتند: افراد ترک سیگار کرده و غیرسیگاری که درمان را آغاز کردند، درد آنها در ناحیه پشت در مقایسه با افراد سیگاری که سیگار کشیدن را در طول این تحقیقات ترک نکردند، کاهش یافت.

محققان میانگین بالای درد را به طور قابل توجهی در سیگاری ها در مقایسه با دیگران ثبت کردند.

محققان گفتند: بیمارانی که در طول درمان سیگار کشیدن را ترک می کنند، درد آنها بهبودی بیشتری نسبت به کسانی که به این عادت خود ادامه دادند، یافت.

گلین رچتین محقق مسئول این تحقیقات گفت: می دانیم که نیکوتین درد را افزایش می دهد. این تحقیقات روشن کرد که ترک سیگار کردن در طول دوره درمان، به شما احساس بهبودی می دهد و اگر سیگار کشیدن را ادامه دهید، صرف نظر از درمانی که روی شما انجام می شود، بهبودی روی نخواهد داد. سیگار کشیدن برای شما مضر است.

وی افزود: این تحقیقات بر اهمیت تدوین برنامه ای برای ترک سیگار بیمارانی که از اختلالات در ستون فقرات رنج می برند تاکید می کند زیرا ارتباطی بین بهبود دردهای بیمار و ترک سیگار وجود دارد.

تحقیقات جدید در کانادا نیز نشان داده است: 34 درصد افرادی که پیوند کبد انجام می دهند؛ سیگاری هستند یا پیشینه سیگار کشیدن دارند و مصرف دخانیات بر موفقیت پیوند کبد تاثیر منفی می گذارد.

تحقیقات جدید همچنین نشان می دهد که سیگار کشیدن زنان باردار نه تنها به نوزاد آنها بلکه به نوه آنها نیز آسیب ریوی وارد می‌کند.

همچنین سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری آب مروارید را که یکی از مهمترین علل نابینایی در جهان است، افزایش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha