جمعه ۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 63193

میوه‌های وارداتی استاندارد نبوده و سم موجود در آنها حتی در میوه‌های وارداتی اروپایی سرطان‌زاست.

میوه‌های وارداتی سرطان‌زا هستند

سلامت نیوز : محمدهادی حیدرزاده در هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران افزود:‌ براساس آمار سالانه 45 هزار نفر به دلیل آلودگی هوا فوت می‌کنند و یک میلیون و 350 هزار تن آلاینده وارد هوای پاک می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: میزان آزبست موجود در هوا 10 برابر استاندارد جهانی است و میزان سم باقیمانده در سبزیجات و میوه‌های وارداتی بیش از استانداردهاست.

حیدر‌زاده اعلام کرد:  80 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از منابع متحرک است و متأسفانه توفیقاتی در کاهش آلودگی هوا نداشته‌ایم و افزایش شمار بیماری‌‌ها براساس تشخیص پزشکان ناشی از انواع آلاینده‌هاست.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران گفت:‌ براساس ظرفیت، تحمل معابر شهری تهران یک میلیون و 700 خودرو را دارد در حالی که هم‌اکنون 6 میلیون خودرو وجود دارد و این بیانگر بحرانی بودن وضعت است.

حیدر‌زاده با طرح این سؤال که چرا تاکنون اقدام جدی صورت نگرفته است،‌افزود: نسخه‌های جامع حساسیت را میان مردم و مسئولان ایجاد نمی‌کند در بحث درمان با مشکلات جدی مواجه‌ایم اما ترس مردم از سرطان فرصتی است تا برای موضوعات پیشگیرانه حساسیت ایجاد کنیم.

وی افزود: مسئولان و مردم باید بدانند کنترل آلایندگی در کاهش سرطان مؤثر است و در برنامه جامع کنترل سرطان ساختارها باید در حد مدیران ارشد، شهردار، وزیر و... باشد تا مؤثر واقع شود.

رئیس ستاد محیط زیست شهرداری تهران توصیه کرد: برنامه‌های جامع دیگری مانند غذای سالم یا شهر سالم باید معطوف به برنامه‌ کنترل سرطان شود و همچنین کمیته محیط زیست در این برنامه سهیم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha