سلامت نیوز : مجید حاجی فرجی در هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران افزود:‌ نقش عوامل تغذیه بیش از  35 درصد در ایجاد سرطان‌ها مؤثر است چرا که دچار روزمره‌گی شده‌ایم و کم‌‌تحرکی ما را به سمت تغییر الگوی مصرف مواد غذایی برده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: متأسفانه شرایط اجتماعی ما را مجبور به استفاده از غذاهای نیمه‌آماده کرده است و این در حالی است که نیترات و نمک در غذاهای فرآوری شده و نیمه آماده بسیار زیاد است.

حاجی‌ فرجی گفت: بنابراین امروزه با روش صنعتی باید جلوی این عوامل را بگیریم که در انستیتو تغذیه غذاهای مشابه و فراسودمند به جای غذاهای مضر در حال تولید است.

رئیس دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد:‌ براساس تحقیقاتی که هر 10 سال یک بار انجام می‌شود مشخص شده هر 100 گرم افزایش مصرف میوه تا 10 درصد و هر 100 گرم مصرف سبزی تا 20 درصد خطر نسبی ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد.

حاجی فرجی گفت: با تغییر الگوی تغذیه می‌توانیم آمار مرگ و میر را در کشور کاهش دهیم که البته در این مسیر کنترل مزارع کشاورزی بسیار مهم است چرا که هم‌اکنون بسیاری از سبزیجات و میوه‌ها به دلیل عدم کنترل مناسب دچار سموم دفع آفات بالایی شده و خطرزا هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha