سلامت نیوز : محمود مظفر در گفت‌وگو با فارس در مورد مشخصات تجهیزات جدید امداد و نجات در سازمان هلال‌احمر که صبح روز پنج‌شنبه توسط رئیس جمهور رونمایی شد، گفت: چهار فروند بالگرد برای استفاده در مواقعی که امکان دسترسی زمینی برای امدادرسانی وجود ندارد به سیستم امدادی هلال‌احمر اضافه شد. همچنین 10 دستگاه خودروی ارتباطات برای مواقع بحران که تمام سیستم‌های ارتباطی در کشور قطع می‌شود نیز به تجهیزات امدادی اضافه کردیم.

وی ادامه داد: خودرو عملیاتی چند منظوره تجهیز دیگری است که 50 دستگاه آن در اختیار سازمان‌های هلال‌احمر در سراسر کشور قرار گرفت و با استفاده از این تجهیز امکان امدادرسانی در تمام نقاط صعب‌العبور، شیب‌های خیلی تند، حرکت بر روی باتلاق و مرداب وجود دارد چرا که این خودرو به گونه‌ای تعبیه شده تا بتواند بر روی آب نیز حرکت کند.

وی افزود: همچنین امکان استفاده از این خودرو در گردنه‌های کوهستانی و صعب‌العبور وجود دارد که 6 امدادگر را حمل می‌کند.

خودروی نجات تیپ 1 تجهیز دیگری است که مظفر از توزیع 51 دستگاه آن در بین جمعیت هلال‌احمر خبر داد و افزود: این خودرو مجهز به تجهیزات امداد و نجات، ست زنده‌یاب و قیچی‌های برش برای موارد امدادرسانی است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر افزود: در مواقع امدادرسانی همواره دو دستگاه جداگانه آمبولانس و خودروی امدادی اعزام می‌کردیم که با اضافه شدن 100 دستگاه آمبولانس نجات شامل 8 تخت بیمارستانی برای بیماران جنرال و 2 تخت برای بیماران بدحال (CPR) با تمام تجهیزات ضروری بیمارستانی است از این پس امکان امدادرسانی کامل توسط این خودروها وجود دارد.

وی ادامه داد: 123 دستگاه موتورسیکلت درمانگاهی، 145 دستگاه اکسیژن‌ساز و 270 تلفن ماهواره‌ای از دیگر تجهیزاتی است که به سیستم هلال‌احمر اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه چادرهای اقلیمی خاص امکان حفظ گرمای درون چادر را در مقابل سرما تا دمای 20- درجه دارند 10 هزار تخته از این چادرها را به سیستم امداد و نجات کشور اضافه کردیم تا در مواقع بروز حادثه در هوای سرد از این چادرها بهره ببریم.

وی گفت: همچنین با توجه به فرا رسیدن فصل سرما 200 هزار بسته جیره غذایی خشک برای استفاده در مواقع ضروری و توزیع بین حادثه‌دیدگان نیز آماده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha