سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: یک و نیم دلار ارز دارو هنوز پرداخت نشده و این امر به دلیل پیگیری نکردن وزارت بهداشت و همچنین اقدام دیرهنگام بانک ارزی در اختصاص ارز دارو بوده است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار کرد: بانک مرکزی تا تیرماه دارو را در اولویت اختصاص ارز قرار نداده بود و به همین دلیل تاکنون تنها یک میلیارد دلار ارز به دارو اختصاص یافته است.

وی که در غرفه ایسنا در نمایشگاه دستاوردهای جهاد دانشگاهی حضور یافته بود، با اشاره به اینکه "تحریم‌ها نعمتی برای ما هستند"، اظهار کرد: تا پیش از تحریم اولویت در واردات در نظر گرفته نمی‌شد و هرکس که پیگیری می‌کرد می‌توانست برای واردات کالا، ارز دریافت کند اما اکنون تحریم‌ها موجب شده است که اختصاص ارز به سمت کالاهای ضروری مثل دارو حرکت کند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه "باید ظرفیت‌های تولید و همچنین نیازهای واردات را شناسایی کنیم"، تصریح کرد: باید ظرفیت تولید را در همه قسمت‌ها به کار بگیریم. مجلس برای تولید داخلی باید قانونگذاری کند و دولت باید از فعالیت‌های اجرایی که منجر به تولید است حمایت کند.

نماینده مردم دامغان در مجلس با بیان اینکه "باید توانایی مراکزی مثل جهاد دانشگاهی که در تولید داخلی می‌توانند وارد شوند، شناسایی شود"، گفت: مصرف‌کننده، تولیدکننده، قانونگذار و مجری باید اولویت خود را تولید ملی قرار دهند. باید از تحریم‌ها به گونه‌ای استفاده کنیم که استقلال اقتصادی بهتری نصیب کشور شود و در همه عرصه‌ها بتوانیم میزان تولیداتمان را بهتر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات خاطرنشان کرد: باید مجلس در این طرح محدودیتی برای سطح سواد در نظر می‌گرفت زیرا کسی که می‌خواهد رییس‌جمهور شود باید از سطح سواد بالایی برخوردار باشد و چون اکنون این محدودیت وجود ندارد افراد زیادی در انتخابات ثبت‌نام می‌کنند.

رستمیان همچنین با بیان اینکه "باید قوانینی که بازدارنده بداخلاقی انتخاباتی باشد، در نظر گرفته شود"، خاطرنشان کرد: این قوانین می‌توانند اخلاق اسلامی را در تبلیغات اسلامی محور خود قرار دهند و مانع بداخلاقی‌ها و تهمت‌زدن‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی شوند ولی متاسفانه به دلیل نبود وقت به این موارد رسیدگی نشد. طرح اصلاح قانون انتخابات نباید دو فوریتی می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha