سلامت نیوز : دسترسی راحت به سلاح، سیستم مختل بهداشت روانی و فرهنگ خشونت بار از قبیل علاقه زیاد فیلم ها، برنامه‌های تلویزیون و به ویژه بازی‌های رایانه‌ای به خشونت از مهمترین متهمان این حادثه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سناتور جو لیبرمن از ایالت کانکتیکوت می‌گوید خشونت موجود در صنعت فیلم و بازی‌های رایانه به ویژه در واقع گرایانه بودن فوق العاده بازی های کامپیوتری خشونت در میان جوانان را بیشتر کرده است.

جان هیکنلاپر فرماندار کولورادو که در ماه جولای شاهد کشتار 12 نفر در یک سینما بود گفت: ارتباط مستقیمی بین افرادی که ثبات روانی مناسبی ندارند و ناگهان از قالب خود خارج می‌شوند آنها ناگهان خود را جزیی از آن بازی‌ها می‌بینند.

دیوید آکسلراد مشاور کاخ سفید در تویتر خود نوشته: باید بازاریابی آدم کشی را در بازی های رایانه ای متوقف کنیم. دونالد ترامپ هم گفته باید از هیولاسازی توسط شرکتهای بازی های رایانه ای جلوگیری کرد.

برخی گزارشات تأیید نشده حاکی از این است که آدام لانزا قاتل 20 ساله دبستان نیوتاون علاقه‌ای شدید به برخی بازی‌های رایانه مانند Call of duty و Dance dance revolution داشته است. اما بر اساس نظرسنجی موسسه پو این گذاره در مورد 80 درصد آمریکایی های هم سن لانزا صحیح است.

بحث بازی‌های رایانه از زمان حمله جمعه گذشته که منجر به کشته شدن 20 کودک و 6 بزرگسال در دبستان شهر نیوتاون شد مسکوت مانده است. اتحادیه نرم افزارهای سرگرمی آمریکا نیز تا کنون به انتقادات سیاستمداران پاسخی نداده است.

بعید است که نمایندگان قانونی را در مورد ضابطه مند کردن فروش بازی‌های رایانه‌ای تصویب کنند چرا که تلاش برای این کار چندین بار در دهه گذشته ناکام مانده است. در واقع سال گذشته با رأی دیوان عالی کالیفرنیا در ممنوعیت فروش بازی های خشن به کودکان و صغار شرکت های حاضر در این صنعت رابیمه کرد.

دیوان عالی در بیان رأی اکثریت قضات و به قلم قاضی آنتونین اسکالیا نوشت: این بازیها در معنای تمام کلمه مصداق آزادی بیان هستند و همچنین موافقت کرد که هیچ گونه تحقیقات علمی ارتباط این بازی های و خشونت در زندگی واقعی را تأیید نمی‌کنند.

اما این موضوع بازی‌های خشن را در برابر انتقادات مصون نمی‌کند. در نمایشگاه امسال E3 در آمریکا که بزرگترین همایش شرکت‌های بازی‌های رایانه است برخی بازدید کنندگان از شدت خشونت نمایش داده شده در این نمایشگاه شوکه شده بودند.

بسیاری از کارشناسان اطراف این صنعت نیز معتقدند که خشونت بازی‌های کامپیوتری فراتر از حد معمول رفته است و این در حالی است که از بازی های خلاقانه دیگری که خشونتی ندارند به رغم استقبال کارشناسان از طرف جامعه استقبالی نمی‌شود. در ماه نوامبر که اوج فروش بازی‌های رایانه‌ای قبل از تعطیلات است پرفروش ترین بازی call of duty و halo4 بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha