سلامت نیوز : بیژن صدری‌زاده در هشتمین همایش سالانه انجمن سرطان ایران، افزود: مهمترین مشکل بیماران مبتلا به بیماری‌های مزمن و سرطانی هزینه‌های سنگین درمان است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: بسیاری از خانواده‌ها که بیمار سرطانی دارند و تعدادشان هم کم نیست به دلیل هزینه‌های بالای درمان که کمرشکن هستند و برای افزایش طول عمر بیمار خود دست به هر کاری می‌زنند.صدری‌زاده گفت: کارایی سیستم بیمه خدمات درمانی باید به گونه‌ای باشد تا از این خانواده‌های بیماران فقیر حمایت کنند.

مشاور امور بین‌الملل وزیر سابق بهداشت و درمان تصریح کرد: تا دو دهه گذشته عمده مشکلات بیماری‌های واگیر و عفونی بود اما امروز به دلیل تغییرات در جهان مهاجرت به شهرها و بالا رفتن سن جمعیت شاهد بیماری‌های دیگری هستیم.

وی افزود: بالا رفتن سن جمعیت باعث تبدیل بیماری‌های واگیر به غیر واگیر شده است به طوری که بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری مزمن ریوی به ترتیب بیشترین شیوع مرگ و میر در جهان را دارند.

صدری‌زاده با اشاره به سیاست سازمان جهانی بهداشت برای غلبه بر ترس ناشی از سرطان افزود: ترس از سرطان باعث می‌شود که افراد برای درمان مراجعه نکنند و تشخیص زودرس کم می‌شود بنابراین ایران نیز باید از طریق آگاهی و اطلاع‌رسانی به مردم این ترس را کم کند.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در حوزه سرطان در ایران 4 استراتژی پیشگیری، تشخیص زودرس، درمان مناسب و مراقبت‌های تسکینی را از اولویت‌های برنامه این سازمان دانست و گفت: با افزایش تعهد سیاسی و آگاهی سیاست‌مداران و همچنین افزایش همکاری‌های بین بخشی به عنوان مثال در موضوعات آلودگی هوا یا تغذیه نامناسب باعث می‌شود پیشگیری در این حوزه افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha