سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با تأکید بر اینکه حل مشکل تجمیع سازمان تأمین اجتماعی با سایر بیمه‌ها نیازمند تصویب قوانین جدید است، گفت: هم‌اکنون تجمیع بیمه‌های درمانی به خلأ قانونی روبه‌رو است که باید هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

سلامت نیوز: سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با تأکید بر اینکه حل مشکل تجمیع سازمان تأمین اجتماعی با سایر بیمه‌ها نیازمند تصویب قوانین جدید است، گفت: هم‌اکنون تجمیع بیمه‌های درمانی به خلأ قانونی روبه‌رو است که باید هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

سیدعبدالله عمادی در گفت ‌وگو با خانه ملت، با اعلام اینکه سازمان بیمه سلامت مدتی است که به طور رسمی مشغول فعالیت است، تصریح کرد: هم‌اکنون مهم‌ترین برنامه پیش روی این سازمان رایزنی با صندوق‌های بیمه برای تجمیع بیمه‌های درمانی است.

سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با بیان اینکه طی ماه‌های اخیر مسئولان این سازمان به صورت تک به تک با مدیران بعضی از صندوق‌ها درباره تجمیع بیمه‌ها صحبت و هماهنگی لازم را انجام داده‌اند، گفت: البته یکسری مشکلات قانونی وجود دارد که در این رابطه هم با اعضای کمیسیون بهداشت صحبت شده و نمایندگان قول پیگیری دادند.

وی با تأکید بر اینکه یکی از مشکلات سازمان بیمه سلامت ایرانیان، موضوعات به‌وجود آمده با سازمان تأمین اجتماعی است، افزود:‌ تأمین اجتماعی علت تمکین نکردن از طرح تجمیع بیمه‌ها را این موضوع اعلام کرده که سرانه دریافتی درمان این سازمان بیشتر از سرانه دریافتی سازمان بیمه سلامت است.

عمادی با اعلام اینکه در شرایط کنونی تجمیع بیمه درمانی تأمین اجتماعی با سایر بیمه‌ها امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: هم‌اکنون حق درمان تأمین اجتماعی حدود ۹ درصد و سازمان بیمه سلامت حدود ۵ درصد است، از این‌رو اگر قرار باشد دو بیمه‌ها تجمیع شوند، تأمین اجتماعی بسیار آسیب می‌بیند.

وی با یادآوری هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان بیمه سلامت ایرانیان با سازمان تأمین اجتماعی برای خرید راهبردی، یاد‌آور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است که ما خرید درمان را انجام دهیم.

سرپرست سازمان بیمه سلامت ایرانیان، با تأکید بر اینکه به طور حتم حل مشکل تجمیع سازمان تأمین اجتماعی با سایر بیمه‌ها  نیازمند تصویب قوانین جدید از سوی مجلس است، گفت: هم‌اکنون تجمیع بیمه‌های درمانی به خلأ قانونی روبه‌رو است که باید هر چه سریع‌تر این مشکل رفع شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اعلام اینکه هم‌اکنون سازمان بیمه سلامت ایرانیان حدود ۸۰۰ میلیارد تومان با کمبود اعتبار روبه‌رو است، افزود: این موضوع را به‌دولت و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور اعلام کرده و منتظر حمایت‌های این دستگاه‌ها هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha